Avatar billede sigyn Seniormester
08. oktober 2014 - 10:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kriterie der dukker op efter konvertering fra Access2000 til 2007 og videre i 2010

Jeg har en ældre database, som er oprettet i Access2000. Da vi blev opgraderet til 2007 begyndte den at komme med en parameterforespørgsel hver gang jeg åbner en bestemt formular eller den forespørgsel formularen bygger på, det er også fortsat i 2010 versionen
Den siger Indtast paramerværdi "MinDato"
MinDato indeholder en iif-sætning: IIF([tekst1]=Sand;Null;[Dato1])
MinDato bliver brugt et par gange længere henne i forespørgslen, også i iif-sætninger, begge gange ala IIF(MinDato]>01-01-2014;1;0)
Som sagt kom parameterforespørgslen ikke frem i version 2000, så hvorfor kommer den  i 2010 og 2007), og hvordan får jeg den væk igen ?
Den skader ikke, man skal jo bare sige ok, men den er et irritationsmoment
Der er masser af andre felter med datoer og iif'er, men det er kun en der popper op
Avatar billede terry Ekspert
08. oktober 2014 - 10:45 #1
Den skader ikke, man skal jo bare sige ok, men den er et irritationsmoment

??

Are you saying that it works if you just accept?
Avatar billede sigyn Seniormester
08. oktober 2014 - 10:56 #2
Ja
Og når jeg åbner formularen, kommer den kun en gang. Nu er jeg så ved at rode i rapporterne, som også bygger på den forespørgsel, da der er nogle andre ting jeg skal have ændret på. På den første rapport, kom parameterforespørgslen en 2-3 gange, på den anden MANGE, og hvis jeg åbnede i Vis udskrift, kom den også hver gang jeg skiftede side. Så stort irritationsmoment her
Avatar billede terry Ekspert
08. oktober 2014 - 11:01 #3
I'm guessing that MinDato is a calculated field.
Try changing this
IIF(MinDato]>01-01-2014;1;0)

To

IIF((IIF([tekst1]=Sand;Null;[Dato1]))>01-01-2014;1;0)

OR another idea is to make a query where you first select the fields, also the calculated fields. Then use this query in your other queries.
Avatar billede sigyn Seniormester
08. oktober 2014 - 11:45 #4
Tusind tak, det virkede :-)

Det undrer mig bare stadig, at det ikke var et problem i Access2000

Og smid et svar :-)
Avatar billede terry Ekspert
08. oktober 2014 - 11:53 #5
Microsoft have probably made changes that don't allow calculated fields in other calculated fields..
Avatar billede sigyn Seniormester
08. oktober 2014 - 11:59 #6
Jeg synes bare ikke, at der var så meget beregning, det var jo bare en dato, som den hentede fra et andet felt hvis et tredie var falsk. Men pyt nu virker det, og atter en gang tak :-)
Avatar billede terry Ekspert
08. oktober 2014 - 12:09 #7
Thanks