Avatar billede nu_igen Guru
11. august 2014 - 20:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

min musemarkør er ustyrlig iMac og Windows XP

Hej
Jeg kører Win XP på iMac via bootcamp.
Jeg har problemer med musen, som jeg ikke kan få til at pege på et objekt (fil/billede osv). Markøren springer vildt rundt. Eksempel: I går ville jeg indstille musen til langsom  (i Windows). Jeg kunne skubbe "måleren" til langsom, men da jeg ville vælge ok, fulgte måleren med tilbage. (OK ligger til højre for den langsomme indstilling).
Jeg har været inde i Mac' og kan se at musen er tilsluttet rigtigt og er valgt som en bluetooth mus. Den er også parret med tastaturet.
Der er heller ingen problemer med at styre musen i Mac OS. Det er kun galt i Windows.
Jeg har på fornemmelsen at det kunne være i forbindelse med billeder uploadet fra en ny Nokia Lumia. Billederne har GPS oplysninger. Jeg har slettet disse billeder, men det er stadigvæk galt med musen.
Hvad kunne der være galt?
I enhedshåndteringen er musen angivet som en HID mus.
Nu_igen
Avatar billede nu_igen Guru
12. august 2014 - 10:21 #1
Hej - lidt flere oplysninger.
Jeg har prøvet at tilslutte en trådløs mus via USB (Logitech). Den opfører sig også tosset - ligesom Magic Mouse. I mellemtiden har jeg fundet ud af, at jeg kan styre lodret og vandret "pegning" af markøren ved at klikke venstre tast, når jeg når dertil, hvor jeg skal skifte fra lodret til vandret pegning. Så låser musen i lodret stilling og jeg kan føre markøren mod venstre og vælge det jeg gerne vil have. Jeg har tidligere anvendt begge mus uden problemer. D.v.s. endda kørt med begge mus på een gang. (Jeg har en strikkemaskine, som kan strikke interaktivt - og så har jeg den ene mus liggende ved strikkemaskinen, så jeg er fri for at gå til skærmen, når jeg skal bruge musen.
Kan det have noget med skærmopløsningen at gøre?
Kan det være en Windows fejl, som ophører når jeg opgraderer til Win 7? Desværre kan jeg kun opgradere iMac med Snowleopard til Win 7. Her skal jeg først opgradere OS til Maverick, før jeg kan opgradere Windows.
Håber at det hjalp på fejlfindingen.
Nu-igen
Avatar billede nu_igen Guru
18. august 2014 - 20:09 #2
Er der slet ingen svar på mit spørgsmål?
I mellemtiden kan jeg styre min mus ved at venstreklikke efter lodret rul - gå over til vandret rul og klikke igen. Jeg tænker på om jeg har lavet nogle indstillinger der kræver at jeg gør sådan?
Har været inde og tjekke mus og tastatur ( som også opfører sig mærkeligt) i både win og Mac.
Nu_igen_
Avatar billede nu_igen Guru
10. oktober 2014 - 17:11 #3
Ingen svar desværre