Avatar billede Slettet bruger
03. august 2014 - 15:16 Der er 3 kommentarer

2 skærme med forskellige stik?

Hej alle!

Jeg har købt skærm nr. 2, her den anden dag.
Den første skærm er sat til ved et almindeligt VGA stik, men nr. 2 vil jeg sætte til via HDMI. Dette virkede også i starten, men nu begynder bundlinjen at hoppe på hovedskærmen, når begge skærme er sat til. Lige så snart jeg tager nr. 2 skærm fra så kører computeren som den plejer..
Er det fordi det er to forskellige stik som jeg har sat i skærmene?

Håber i kan hjælpe mig :D

Hilsen
Rikke
Avatar billede bamfhansen Nybegynder
03. august 2014 - 17:20 #1
Hej Rikke,

er din skærm nummer 2 samme størrelse som nr. 1 og hvor meget er opløsningen på skærm 1 i forhold til skærm 2.

Hvilket grafikkort er de sat til, et onboard som sidder på bundkortet eller et ekstra grafikkort?

//Kenneth
Avatar billede bamfhansen Nybegynder
03. august 2014 - 17:27 #2
Kan se du har dette indlæg dobbelt så her er mit svar igen.

Hej Rikke,

Forsøg at opdatere dit grafikkort og se om det ikke skulle løse dit problem

ATI LINK til dit radeon kort: http://www.official-drivers.com/installer/?seed=ati&gclid=CNGw1fLG9r8CFWfqcgod64gAmA
Avatar billede eurositi Ekspert
03. august 2014 - 23:36 #3
VGA og DVI er skabt til computerskærme. HDMI er primært skabt til TV.
HDMI understøtter kun nogle bestemte opløsninger og frame rates. Du skal checke, at du kører med en skærmopdateringsfrekvens på 60 Hz. Du kan med sikkerhed få et fint billede, hvis du sætter skærmopløsningen til enten 1280x720 eller 1920x1080... Men du vil nok helst køre noget, som ligger imellem disse to, så du bør prøve dig frem.

Højreklik på Windows skrivebordet.
Vælg Personlige indstillinger > Skærm
Skift skærmopløsning for at se, om det løser problemet.

Alternativt kan problemet måske løses ved at opdatere grafikkortets driver (NVIDIA eller ATI).