Avatar billede Springkin Nybegynder
12. juli 2014 - 17:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Asus g75v batteri / lader problem

Hej allesammen

Jeg har et lidt "unikt" problem hvis jeg selv skal sige det. Jeg har læst diverse spørgsmål og svar igennem her på siden men intet matcher lige min som er som følgende:

Jeg har en Asus PC som indtil for nyelige virkede fint, men på det sidste har jeg haft problem med opladning, og jeg kan ikke helt blive sikker med mig selv om der faktisk er problem med batteriet fordi: Når jeg tilslutter den til strøm står der: 1% tilbage (tilsluttet, oplader) mens ved alle andre spørgsmål her inde står der "oplader IKKE" hvilket i de fleste tilfælde tyder på defekt batteri hvis jeg ikke er helt gal på den.

Det er her jeg bliver i tvivl om hvorfor den gør dette lige nu ud af ingen ting og om batteri er dødt men den bare ikke kan aflæse det og derfor bare skriver "oplader"

TL;DR: Den virker fint med almindelig strømforsyning sat til lige i øjeblikket men batteriet ser ikke ud til at lade!

Håber i kan hjælpe! :)
Avatar billede Antlars Novice
12. juli 2014 - 18:24 #1
Fjern dit strømforsyningskabel, og tag batteriet ud. Hvis du kan komme til at rengøre kontaktpunkterne, så gør det. Prøv også at isætte batteriet flere gange (opnå bedre forbindelse).
Hvor gammelt er dit batteri?
Avatar billede Springkin Nybegynder
12. juli 2014 - 19:31 #2
Alt hvad du nævner har jeg prøvet; Men prøver gerne lige igen et par gange

Jeg købte computeren i starten af november 2012. Er det sådan nogenlunde levetiden på batterierne ved regelmæssig brug? :)
Avatar billede Springkin Nybegynder
13. juli 2014 - 22:01 #3
Okay, efter dages undersøgelse må jeg desværre konkludere at fejlen nok ligger et sted mellem: lader, batteri, og ud luftningen.

Når den har stået tændt i ca. 30 minutter begynder den at lugte af brændt / smeltet kobber. Jeg tror derfor at batteriet simpelthen slår fra (på grund af sikkerheds mekanismen) når det er at den begynder at lugte af brændt kobber fordi den simpelthen tror maskinen er blevet for varm, men maskinen er ikke særlig varm, og batteriet kan derfor hellere ikke lades da den lugtene kobber genstand er forbindelsen mellem lader og batteri.

Reparation er nødvendig kan jeg se på det hele.
Avatar billede Springkin Nybegynder
11. august 2014 - 19:38 #4
sfdxgchj