Avatar billede bufli Mester
23. juni 2014 - 20:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Google Chrome har fået installeret Delta Homes

Hej

Jeg har i min Google Chrome på min Windows 8.1 PC fået installeret et eller andet Delta Homes som startside. Jeg kan ikke komme af med det. Nogen der ved hvad det er - eller snarere hvordan jeg kommer af med det. Jeg kender ikke til at have installeret det selv.

M.v.h.
Kenneth
24. juni 2014 - 06:47 #2
Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Avatar billede bufli Mester
24. juni 2014 - 07:48 #3
Hej

Jeg har nu downloadet et program jeg fandt via linket fra Claes57. Det hedder SpyHunter. Det kørte i nat og rensede en del - også alt muligt andet som jeg ikke anede var på min PC. Efter genstart fandt det mere, og det stod og kørte da jeg tog afsted til arbejde, så det bliver spændende at se når jeg kommer hjem. Men Delta Home er væk nu.

Eneste minus var, at programmet stod til at koste 29 USD. Da jeg så tænkte at nu kunne det være nok med det der Delta Home, så måtte jeg jo have kreditkortet op ad lommen. Da jeg så havde betalt, sagde det, at nu ville der blive hævet 89 USD på mit kort, og jeg havde nu også købt RegHunter oveni SpyHunter.

Så kan man jo overveje hvad der er værst
1: SpyWare der forsøger at overvåge min færden på nettet, f.eks. for at målrette reklamer mod mig, eller
2: Antivirus, antispyware m.v. der tilsyneladende uden varsel sælger mere til mig end jeg troede jeg købte, og hæver et beløb der er større end jeg havde forventet

Hmmm.... det er vist en rådden business :-)
Men de (SpyHunter) lærer nok af de programmer de renser for :-)

Jeg vender tilbage når scanningen er kørt færdig - forventningsvis når jeg kommer fra arbejde i dag.
24. juni 2014 - 12:26 #4
Du burde have taget #2 ... den koster gratis  :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juni 2014 - 16:06 #5
Ja Spyhunter har en udspekuleret måde at sælge sig på, og man skal være på vagt når man køber programmer der er hentet via nettet. Der kommer altid programmer med som man ikke havde regnet med. Og nogle af dem er desværre ikke pengene værd.
Programmerne CCleaner, Malwarebytes og AdwCleaner (som Karise Larry henviste til) udfører langt de fleste af de oprydningsopgaver der skal gøres på en computer. Og alle tre koster gratis.

Nu var claes27 link jo kun en søgning, og når jeg ser på denne havde du været mere tjent ved at følge denne vejledning her, som også lå der: http://malwaretips.com/blogs/delta-homes-removal/
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juni 2014 - 16:07 #6
Malwaretips.com laver rigtig gode guides til hvordan man kan få fjernet skidt, når det først er kommet på computeren.
Avatar billede bufli Mester
24. juni 2014 - 16:41 #7
Tak alle tre. Hvorom alting er, så er min problem løst. Dyrt eller billigt.

Jeg ved ikke lige hvem jeg skal belønne i denne omgang. Kan jeg dele points ud på jer alle tre?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juni 2014 - 19:30 #8
Ja havde du sendt computeren ind til en der skulle gøre det, havde du jo ikke sluppet med de knapt 500 kr du har brugt på at få licens til de to programmer.
Jeg skal ikke have point for min vejledning. Husk du hellere må spørge før du køber en anden gang. Du kunne helt sikkert have sparet pengene for at få det fjernet. God sommer til dig :-)

Vil du give point til de andre to beder du om svar fra dem så du kan lukke med de svar.
24. juni 2014 - 20:55 #9
Ping...

(Så ved du trixet til en anden gang ... altså se #2 !!! )
Avatar billede bufli Mester
25. juni 2014 - 05:52 #10
Tak for jeres svar. Jeg lukker, og da karise_larry har svaret som den eneste får han points. Håber det er ok?