Avatar billede zion Juniormester
14. juni 2014 - 21:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke installere Windows 7 på Intel nuc

Jeg forsøger at installere Windows 7 fra USB på min nye Intel Nuc.

Jeg gør følgende

1) Ikke allokeret plads på disk 0
2 vælger ny
3) Disk 0 Partion 1
4) næste

og så skriver den

Installationsprogrammet kunne ikke oprette en ny systempartition eller finde en eksisterende systempartition.

Jeg kunne finde samme problem i en gammel tråd

http://www.eksperten.dk/spm/892007

Der var løsningen

Jeg forsøger at installere Windows 7 fra USB på min nye Intel Nuc.

Jeg gør følgende

1) Ikke allokeret plads på disk 0
2 vælger ny
3) Disk 0 Partion 1
4) næste

og så skriver den

Installationsprogrammet kunne ikke oprette en ny systempartition eller finde en eksisterende systempartition.

Jeg kunne finde samme problem i en gammel tråd

http://www.eksperten.dk/spm/892007

Der var løsningen

The solution was really, really, really stupid:

In my BIOS, I had my boot order set as USB drive before hard drive so I could boot from it. Apparently, that confused the installer. I set the hard drive as the first boot device, and then selected to boot from USB by hitting F12 when the POST screen appeared.

Men dette virker ikke for mig.

Er der nogen der ved hvordan jeg løser dette problem ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. juni 2014 - 08:44 #1
Hvad står der i fanen Boot i den øverste hvis der er mærke i UEFI skal din disk være GPT format
Ellers skal der kun være mærke i Legasy hvor du så kan installere på en MBR Format
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. juni 2014 - 08:54 #2
Det er sikkert ikke den samme bios men bare for  at vise forskellen mellem Legasy og UEFI setup!
http://gratisupload.dk/vis_billede/709618/
Hvis du vil bruge UEFI er det klogt når du kommer til hvor du skal vælge Harddisk at trykke på avanceret og lade Bios klare Formateringen idet  du har brug for en UEFI partition!
Avatar billede zion Juniormester
15. juni 2014 - 14:14 #3
Så var der en løsning hvis andre skulle komme i samme problem.

Jeg udskiftede min USB 3.0 stik til et 2.0 stik og så virkede det første gang.
Avatar billede zion Juniormester
22. juni 2014 - 20:44 #4
Lukkes