Avatar billede watser Nybegynder
13. juni 2014 - 08:46 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Nyt bundkort

Hej

Jeg har desværre set mig nødsaget til at få mig et nyt bundkort, da mit nuværende er stået af. Jeg leder efter et billigt alternativ til mig Asus Maximus Gene-z som man tilsyneladende ikke længere kan få herhjemme.

Mine specs er
AMD 6950 HD
i5 2500k
Corsair Vengeance 2x4mb (kan ikke huske helt præcist hvilken model).

På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede Blueeyez Mester
13. juni 2014 - 09:42 #1
Du er nød til at skrive model navn på dit tidligere bundkort så vi kan se hvad dit nye bundkort skal understøtte af cpu socket, ram type mm.hvilke ram har du i din pc? 1066, 13333 eller 1600 mhz eller højere?

Ellers kan vi hurtigt ende med at foredlå et bundkort du ikke kan bruge med de dele du har.
Avatar billede watser Nybegynder
13. juni 2014 - 09:52 #2
Det er faktisk modelnavnet http://www.asus.com/Motherboards/MAXIMUS_IV_GENEZ/specifications/

Problemet med mine RAM er at jeg simpelthen ikke kan huske, præcist hvilken model det er. Men ud fra mit nuværende bundkort''s specifikationer formoder jeg at det er 1600mhz
Avatar billede Blueeyez Mester
13. juni 2014 - 10:31 #3
Hvilket kabinet har du? Gerne et link.
Avatar billede watser Nybegynder
13. juni 2014 - 11:07 #4
Det ved jeg desværre ikke, hvilket kabinet det er. Men der er plads til et 25x30 bundkort
Avatar billede Blueeyez Mester
13. juni 2014 - 12:12 #5
Problemet er at det kommer an på skruernes placering i kabinettet. Kunne dog antage det er micro atx så her er de bundkort som er med det rette udstyr: http://kortlink.dk/efzh
Avatar billede watser Nybegynder
13. juni 2014 - 12:37 #6
God pointe, skruehullerne er dog placeret sådan at de både understøtter micro atx og alm størrelse bundkort tror jeg tror jeg, da jeg langt fra har måttet bruge alle skruehullerne.

Men tak for det, giver det et kig!
Avatar billede watser Nybegynder
13. juni 2014 - 12:40 #7
Kan se du har søgt specifikt på H77 chipsæt, mens det jeg har nu er z68. Er der nogen større forskelle på de to chipsæts?
Avatar billede watser Nybegynder
13. juni 2014 - 12:43 #8
Ligemeget fandt et link der forklarede det godt (hvor er edit knappen på det her forum?). H77 er vidst perfekt indtil jeg får skrabet penge sammen til en ordentlig opgradering. Jeg takker!
Avatar billede Blueeyez Mester
13. juni 2014 - 12:50 #9
Helt iorden. Jeg vil dog påpege du selv er ansvarlig for om det passer mm.

H77 var nu blot op imod b75, det er som du nævner bedst da der jo kommer nyt og bedre konstant.
Avatar billede Blueeyez Mester
13. juni 2014 - 12:51 #10
Svar herfra
Avatar billede watser Nybegynder
13. juni 2014 - 13:02 #11
Endnu et spørgsmål, hvorfor lige SATA RAID? Hvad jeg umiddelbart forstår så er der ingen fordele ved RAID i en PC
Avatar billede watser Nybegynder
13. juni 2014 - 13:28 #12
Har bestemt mig for dette produkt http://www.edbpriser.dk/bundkort/asrock-h77-pro4-m-id-6758620.aspx

Kunne ikke finde et review på micro versionen, men MVP klarer det rimelig godt i de reviews jeg har set. Så det er pefekt som et midlertidigt kort. Og så er det meget prisvenligt!
Avatar billede Blueeyez Mester
13. juni 2014 - 15:51 #13
At de er raid burde blot betyde at de kan sættes op til nogle funktioner fx raid 1 gør så 2 diske holdes identiske, hvis disk 1 fejler er din data fortsat på disk 2