Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2014 - 21:45 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Firefox kører allerede

Firefox kører allerede eller svarer ikke, Genstart computeren.
Jeg oplever ofte, at Firefox har svært ved at åbne siderne, og når jeg lukker og lidt efter prøver at åbne, kommer ovenstående besked.
Jeg har købt et nyt netkort, det forandrede ikke noget.
Har nogen oplevet det samme?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. maj 2014 - 09:17 #1
Ja nu du siger det, så hænger den en smule 1. gang jeg åbner den, hvilket typisk sker når jeg skal besvare mail her fra Eksperten. Der er ikke problemer ved åbning af en ny fane bare den har åbnet den første. Hvad problemet er ved har jeg ikke en anelse om.
IE derimod åbner med det samme.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. maj 2014 - 09:18 #2
Vi må håbe at en opdatering vil ændre på denne forsinkelse.
Føler ikke det har noget med nettet at gøre, da IE virker uden problemer.
Avatar billede eksmojo Forsker
18. maj 2014 - 10:27 #3
Jeg kan henvise til samme

opgave / problem på

http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/87814/P30/

hvis det ikke er tilladt at henvise
må det slettes
Avatar billede 220661 Ekspert
18. maj 2014 - 10:39 #4
Skal lige sige her at jeg ingen fejlmeddelelse får, men at den ved 1 åbning lader jeg den bruge den tid den skal bruge for at åbne. Forsøger man at åbne to hurtigt efter hinanden har jeg set denne dialogboks. Men det er et stykke tid siden.

Har du prøvet at fjerne Firefox med Revo Uninstaller, og prøve en geninstallering?
Avatar billede eksmojo Forsker
18. maj 2014 - 11:04 #5
Har du prøvet at fjerne Firefox med Revo Uninstaller, og prøve en geninstallering?

JA

Jeg har henvist til

Spywarefri.dk

tryk på linket i indlæg #3

og læs det hele
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2014 - 11:19 #6
Tak for jeres indlæg. Det er åbenbart ikke helt de samme problemer, som jeg har. Der er lige kommet en opdatering til Firefox. Jeg har også fjernet Firefox med Revo og geninstalleret uden at det hjalp.
Jeg forstår ikke hvorfor en genstart åbner den låste Firefox, computeren kører udmærket, og når det så ikke er netkortet.
Jeg har også Chrome, den giver mig et helt andet problem. Det er på den, jeg modtager mails, og der sker ofte det, at jeg må lukke en mail ned og op igen, før den er læselig.
Kan det tænkes at det er routeren? Det kan ikke være hastigheden som mangler: yousee
Download hastighed: 64.487 Mbit/sek
Upload hastighed: 13.749 Mbit/sek
Avatar billede 220661 Ekspert
18. maj 2014 - 16:04 #7
#5 Dette spørgsmål var nu stilet til opretteren af tråden her. Så du burde måske have din egen tråd, så vi ikke skriver forbi hinanden.

#6 Kan man have noget automatisk Firefox opstart i din Windows opstart, eller kan Firefox ikke indstilles til det ?
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2014 - 16:15 #8
#7
Det spørgsmål forstod jeg ikke. Firefox ligger med ikon  i nederste proces linie.
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2014 - 16:18 #9
Ps. Jeg kører på Chrome nu, og den kører fint selvom Firefox er gået ned. Bortset fra det med modtagne mails fra Eksperten.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. maj 2014 - 16:25 #10
Under programmer er der en fane der hedder Start, det var her jeg mente om der kunne ligge et Firefox ikon.

Det med at modtage mails fra Eksperten er jo et større problem. Jeg har ikke problemer med mails vedrørende trådene. Men mails der er interne kommer først flere dage efter de er sendt, hvis de i det heletaget kommer. Jeg kan heller ikke rette i min profil, da det i nogle tilfælde kræver der kommer et aktiveringslink. Og disse link kommer meget sjældent.
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2014 - 16:43 #11
Ja der ligger et Firefox ikon, ligesom der lå et på skrivebordet.

Jeg kan godt huske at du har problemer med interne mails, og nu også problemer med profilen, Ak ja. Jeg kan desværre ikke sige, at det undrer mig, for det er klart, at Eksperten er ikke noget ejerne vil bruge ret meget tid på.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. maj 2014 - 16:49 #12
Kan til sammenligning sige jeg ikke har et ikon liggende i start mappen.

Crasher din firefox under brug, vil den normalt starte med at åbne den side den gik ned på. Og når du så samtidigt har et startikon liggende i startmappen, så kører jo Firefox jo også en gang der, og så må det være derfor du får meddelelsen om at den kører allerede.
Avatar billede nopsen Ekspert
18. maj 2014 - 18:16 #13
oplever tit det samme, istedet for at genstarte plejer jeg at dræbe firefox i joblisten under processer, så kan den startes op igen.
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2014 - 19:02 #14
#12
Det tror jeg næppe, for Firefox starter jo først, når jeg trykker på ikonet. Det er heller ikke sådan, at den crasher, den bliver hængende i processen med at at åbne en side. Somme tider kan jeg lukke processen, og så komme videre.

#13
Ok det prøver jeg at se på.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. maj 2014 - 21:04 #15
Når programmer lægges i startmappen under programmer køres de automatisk ved boot:
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/run-program-automatically-windows-starts#1TC=windows-7
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2014 - 22:03 #16
Det havde jeg vist misforstået. Den lå under Start programmer mappen internet. Nu har jeg helt slettet den, så den kun ligger i proceslinien.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. maj 2014 - 21:39 #17
#13 Den løsning har jeg også brugt når min Firefox har drillet.
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2014 - 21:11 #18
Tak for jeres indslag. Det er stadig elendig, også trods ny total af og geninstallering:-)