Avatar billede Dissing64 Nybegynder
17. maj 2014 - 21:42 Der er 5 kommentarer

Har fået ny laptop - endnu et problem er opstået hjælp?!

Hej Alle,

Jeg har for lidt tid siden stillet et spørgsmål herinde om opløsningen på min Samsung Ativ book 9 plus.

Dette var der ingen der kunne hjælpe med desværre, ellers tak for hjælpen til jer der forsøgte. mange tak!

Nu har jeg endnu et problem, som er væsentligt mere generende end det andet.

Når jeg afspiller videoklip på youtube el. bliver det især synligt, min computer er langsom?! Det er som om den ikke kører på fuld speed selvom jeg under batteriet har taget processor til at kører 100 % på med og uden strøm. (og kører på strømmodel high preformance) Man mærker det også i al almindelighed.

Jeg har lagt et billede op af min processor under afspilning af en film, som den knap nok klarer sig igennem.

Det er virkelig et stort irritationsmoment at have givet så meget for en pc, og så kører den dårligere end den gamle jeg solgte for 1.600 kr...

http://tinypic.com/r/34dikx4/8

Nogle der har nogle forslag?
Avatar billede Dissing64 Nybegynder
18. maj 2014 - 19:29 #1
Er der ingen der har et forslag?
Avatar billede Dissing64 Nybegynder
19. maj 2014 - 10:54 #2
Kan det have noget at gøre med det system, som regulere "speederen" på cpu'en som måske ikke fungere optimalt. Den kører fint når jeg ikke rigtigt lavet noget der skal bruge kræfter. men ligeså snart jeg multitasker lidt eller lignede går det helt galt.
Avatar billede whiteraven_gl Juniormester
19. maj 2014 - 21:00 #3
#2 Ja det ser ud som om har ret.

Du skulle måske genne gå og opdater driver til din laptop

Hvis ikke det hjælper - hvad stå der i grunden under din "strømmodel high preformance" "Control Panel\Hardware and Sound\Power Options\Edit Plan Settings" (engelsk windows 8 oversæt til dansk hvis du bruger den) også find Advanced settings og kig den igennem

Kan være samsung har at noget op for at lave de 11 timers batteri de praler med ;)

Men computer skulle kunne klare det meste af de du giver den. Med den hardware
Avatar billede whiteraven_gl Juniormester
19. maj 2014 - 21:01 #4
Og hvis det ikke hjælper ja så smide den i hoved på forhandlen og bedre om at fixe den
Avatar billede Dissing64 Nybegynder
19. maj 2014 - 22:17 #5
Det har ikke hjulpet. Jeg prøver at gendanne den til fabriksstandard og se, om det hjælper..