Avatar billede kimsand Nybegynder
14. maj 2014 - 12:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Har jeg forstået denne SQL sætning rigtigt.

sSql = "UPDATE DT_borgerkalender SET DT_borgerkalender.skematidfra = DT_tilbudskalender.starttid WHERE DT_borgerkalender.IDtilbudskalender = DT_tilbudskalender.IDtilbudskalender AND DT_tilbudskalender.markering = TRUE"

Her overfører jeg værdien som står i DT_tilbudskalender til DT_borgerkalender fra feltet starttid til skematidfra, hvor IDtilbudskalender er ens i begge tabeller OG der er en true værdi i DT_tilbudskalender.markering.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. maj 2014 - 14:13 #1
yep
Avatar billede kimsand Nybegynder
14. maj 2014 - 14:45 #2
tak claes :)
Avatar billede bvirk Guru
16. maj 2014 - 12:07 #3
Det ønske der lægger bag i #1, er velsagtens at tabellen DT_tilbudskalender inkluderes som tabel - at værdien i feltet starttid smutter over i DT_borgerkalender på id match og markering=true

Men DT_tilbudskalender inkluderes ikke som tabel i updaten - det ville ellers være meget smart ;) Desværre er alt DT_tilbudskalender stoffet i queryen blot parametre.

Det der ønskes kan forenklet udtrykkes sådan:

UPDATE borger INNER JOIN tilbud ON borger.idtilbud=tilbud.id SET borger.tidfra = tilbud.starttid
WHERE tilbud.markering=True
Avatar billede kimsand Nybegynder
29. maj 2014 - 07:47 #4
Hej bvirk. Tak for din kommentar.

Jeg er videre, jeg fik access til at hjælpe mig med at lave en updatequery som jeg udførte istedetfor at opbygge min egen, og det virkede.

Du får alligevel pointene fordi du er gået ind og givet mig muligheden for at se det jeg selv har lavet i et andet lys.

Jeg er i den grad i gang med learning by doing, og resultatet skal bruges ude i virkeligheden, så jeg suger så meget viden til mig som overhovedet muligt ;-)

Den sætning du lavede ser så enkel ud. Hvad er forskellen på din og min sætning ? Er min forkert bygget op ? Og sidste spørgsmål ;-) gider du gå din sætning slavisk igennem så kan det nemlig være med til at lære mig at bygge sql op fra bunden