Avatar billede limemedia Nybegynder
17. august 2001 - 12:50 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Seg. fault, core dumped (setiathome)

Når jeg prøver på at starte SetiAtHome sker følgende
daVinci# ./setiathome
Segmentation fault (core dumped)

Har downloadet setiathome-3.03.i386-unknown-freebsd2.2.8.tar fra http://setiathome.ssl.berkeley.edu/unix.html

Jeg kører det på en FreeBSD4.3

Burde det ikke kunne køre og hvorfor sker subjekt ?
Avatar billede peter_m Nybegynder
17. august 2001 - 12:53 #1
Den binær fil dumper simplehen fordi den ikke kan køre på dit system.

Har compileret den binær?
Avatar billede peter_m Nybegynder
17. august 2001 - 12:53 #2
fejl : har du compileret den binær fil?
Avatar billede limemedia Nybegynder
17. august 2001 - 13:24 #3
jeg har udpakket den som der står i readme jeg skal
Avatar billede skwat Praktikant
17. august 2001 - 14:39 #4
ljweb:> Hvis jeg var dig ville jeg installere den via ports, når du gør dette er du sikker på at der er andre mennesker der har testet det, og fået det til at virke efter hindsigten(Har du fået apache til at starte automatisk)
Avatar billede peter_m Nybegynder
17. august 2001 - 14:41 #5
Hvis du bare har udpakket det...så kunne det tænkes at det var kompileret, og ikke binært kompatibelt med dit system.
Avatar billede limemedia Nybegynder
17. august 2001 - 14:58 #6
skwat >> mit dedikerede mål er at overleve UDEN ports af den ene grund at jeg 1) vil vide hvad der foregår, 2) vil have erfaring med systemet og opsætninger, tweaks m.v. Bunder nok i, at hvis jeg sætter mig noget for gør jeg det ikke halvt, men dedikeret for at blive bedre end \"pøblen\" til det.
Avatar billede limemedia Nybegynder
17. august 2001 - 14:59 #7
peter >> lyder korrekt... hmm, lede lede efter en source
Avatar billede peter_m Nybegynder
17. august 2001 - 15:04 #8
Hvis jeg for tid...så vil jeg lige forsøge at installere, seti på min bsd
Avatar billede limemedia Nybegynder
17. august 2001 - 15:07 #9
peter >> jeg kigger mere på seti siden og ser hvad der er... pakken jeg downloader står til at understøtte op til v4, men ikke over... hmm...
Avatar billede limemedia Nybegynder
17. august 2001 - 15:08 #10
ps. jeg kører commandline bsd, ikke X eller andet gejl. Det er en Server, just a server and nothing but a server so help it god
Avatar billede skwat Praktikant
17. august 2001 - 19:05 #11
problemmet er at Segmentation fault (core dumped) svare meget godt til BSOD AKA general beskytelses fejl.
dvs. dette spm. svare lidt til at spørge om hvorfor min windows giver blåskærm efteratjeg har installeret et program, hvad ville du svare \"Find en anden version - programmet er tilsyneladende defekt.

Løsning: installere via ports:)

off topic kig i /etc/rc.d det er der at apache.sh.sampel ligger
Avatar billede limemedia Nybegynder
18. august 2001 - 05:45 #12
skwat >> hvis nogen har kunnet lave en port af noget må det betyde der er en måde hvordan man får det til at virke... jeg lærer intet af at kopiere en færdig installation og sige \"wow det kører\" men mere, \"ahh, det kører og jeg har en god ide hvorfor\"
Avatar billede skwat Praktikant
20. august 2001 - 09:47 #13
ljweb >> Ideen med ports er at man har en vis sikkerhed for at systemmet kan køre.
Personligt ville jeg ikke være glad for at servicere et system som jeg selv kun har kunnet få til at virke under test - miljø. Fred være med det!
Avatar billede limemedia Nybegynder
20. august 2001 - 09:53 #14
skwat >> der er flere grunde... som tidligere er systemet sat op for at lære. Jeg stoler kun på få når det er systemer vi snakker om - hellere lave det selv end at få andre folks bugs med på vejen - ikke at vide præcis hvad den enkelte port gør (skjulte huller m.v.)...

Jeg stoler simpelthen ikke nok på størstedelen af udviklere... Men dem jeg stoler på kan tilgængæld nyde godt af det...

PS. Nu skal vi ikke gå til yderligheder og omskrive FreeBSD, Windows, Apache eller lign... Men konfigurationsfiler, opsætninger m.v. vil jeg selv 100% kunne administrere, konfigurere og håndtere. Det er min stil, vi har sikkert forskellige men sådan ligger det.
Avatar billede peter_m Nybegynder
20. august 2001 - 10:01 #15
Lige en kommentar til dette.

Jeg vil give Skwat ret i noget her.

1) Man vil aldrig selv være i stand til at sætte sig 100 % ind i de programmer man installere..det ved jeg selv som udvikler det tager tid at sætte sig ind i et program for fuld forståelse...og det kræver det hvis man skal finde skjulte huller ( og jeg mener ikke at de ports er lavet for dette)

2) Man skal kende sit system dvs alt opsætning m.v.

Nu nævner du dette som et slags test system...det er også findt men når man snakker produktions miljøer så skal en udvilker virkelig kunne begrunde hvorfor han/huns program skal køre på lige netop min maskine...og en masse andre ting.
Avatar billede peter_m Nybegynder
20. august 2001 - 10:02 #16
Lige en ting til hvis man finder skjulte huller i ports så vil 1000\'er af andre sysadm m.v. hjælpe til med at dette bliver oplyst og rette...derfor en god ting at være med på diverse boards ang. sikkerhed.
Avatar billede limemedia Nybegynder
20. august 2001 - 10:06 #17
peter >> også korrekt... men at installere FreeBSD og hukke Apache, PHP og mySQL efter den gennem Ports, lukke maskinen og hive skærm og tastatur fra tror jeg selv konen ville kunne lære på få timer...

Jeg anvender også FreeBSD i flere driftsystemer, men køber service for opsætning m.v. Når man vil lære noget nyt er det SIKKERT ikke smart at nappe alle færdigretterne ? Jeg kunne også være kok og købe færdig pastasovs og kun koge spaghetti ? Hvor meget lærer man af det ?
Avatar billede peter_m Nybegynder
20. august 2001 - 10:08 #18
Rigtigt...men jeg tviler på du finde huller...men du lære joh at porter selv og det er joh også godt.
Avatar billede skwat Praktikant
20. august 2001 - 11:16 #19
ljweb:> Det er en misforståelse hvis du tror at portsne er færdige installationer