Avatar billede ibnielsen Seniormester
06. maj 2014 - 11:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Knap til at ændre 'tillad tilføjelseer' m.m.

Jeg har i access 2007 en formular, der er blevet til p.g.a. en forespørgsel, som begrænser de viste rekords til en bestemt person.
Jeg har lavet formularen, så den ikke tillader tilføjelser.
Jeg vil gerne i formularen have en knap, som ændrer formularen til at tillade tilføjelser.
Den skal så beholde de begrænsninger der lå i forespørgslen, så det stadig er samme person vi laver tilføjelsen på??
Avatar billede mugs Novice
06. maj 2014 - 11:55 #1
Ikke afprøvet:

me.alloweditions = true
Avatar billede ibnielsen Seniormester
06. maj 2014 - 16:23 #2
Den kode havde jeg fundet ud af, men hvor skal jeg skrive den.
I access 2007 kan jeg knytte flere handlinger til en kommandoknap, men  jeg kan ikke finde en, jeg kan skrive den kode til?
Avatar billede mugs Novice
08. maj 2014 - 10:41 #3
VedKlik
Avatar billede ibnielsen Seniormester
13. maj 2014 - 08:49 #4
Jeg kommer ind i 'makro værktøjer' og kan vælge en masse, f.eks. afspil kode, men her skal jeg oprette en 'function' i vba, og det har jeg ikke forstand på.
I tidligere Access-er kunne man oprette en knap, og så gå til vba koden for denne knap, så kunne jeg finde ud af at rette lidt i teksten og så få det til at virke, men den mulighed er ikke, så vidt jeg kan se, i Access 2007.
Jeg er derfor afhængig af den objektorienterede vej????
Avatar billede mugs Novice
13. maj 2014 - 13:38 #5
Åbn formen i designvisning. Højreklik på din knap > egenskaber > sæt markøren på linien Vedklik og tryk på de 3 ... i højre side. Så skulle du gerne komme ind i VBA-editoren, hvor du skriver din kode hvor markøren blinker
Avatar billede ibnielsen Seniormester
15. maj 2014 - 10:41 #6
Nej så kommer jeg til ¨'makroværktøjer' som tidligere nævnt.
Avatar billede ibnielsen Seniormester
06. maj 2016 - 08:28 #7
opgivet