Avatar billede Calle5463 Forsker
05. maj 2014 - 17:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

viewpassword

Dette irriterende program er nu et par gange blevet installeret på en af husets pc'ere, hvis bruger er endnu mindre hardcore til alt det med sw og sikkerhed end mig :-)

Hvordan forhindrer jeg det bliver installeret igen?
(win 7 Home, MS Essentials, Google Chrome)

Jeg har endnu ikke regnet ud hvilken specifikke hjemmeside/spil der kommer med det, men sandsynligvis noget via FB.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2014 - 19:11 #1
Bruger du denne fremgangsmåde når du har fjernet det?
http://malwaretips.com/blogs/viewpassword-virus-removal/

Jeg er ikke klar over om Malwarebytes i pro udgaven der beskytter mod ondsidet hjemmeside kunne være løsningen?
Jeg ved dog at når den er aktiveret vil man få en masse popup (som visning kan deaktiveres)når man besøger forskellige sider.

Et program somAdwClener ville jeg måske også køre på computeren for at fjerne tilløb til adware:

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2014 - 19:13 #2
Problemet med Malwarebytes er så bare at denne beskyttelse forholdsvis let kan slås fra, og så alligevel besøge ondsindede sider.
Avatar billede Calle5463 Forsker
05. maj 2014 - 20:24 #3
Indtil videre har jeg blot fjernet programmet via kontrolpanelet, og (også indtil videre) bliver der ikke installeret mere beskyttelse - hverken gratis eller betalt.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2014 - 20:34 #4
Lige præsis.
Er du så sikker på der ikke ligger rester i det i registreringen, der måske kan gøre at det genopstår let?

AdwCleaner installeres som sådan ikke da det kører direkte fra den downloadede fil, men det fjerner en masse skammel som browseren samler op. Så det vil jeg stadig anbefale i kører.
Toolbars og andre ubehageligheder der kommer med diverse programmer fra nettet fjernes med denne.
Avatar billede Calle5463 Forsker
05. maj 2014 - 20:42 #5
Når jeg kommer i nærheden af pc'en = kan få kontrollen med den i fred i nogle minutter :-) så prøver jeg AdwCleaner.

Det skulle (egentligt) undre mig, om ikke der er efterladt noget skrammel hist og pist.

Når jeg kommer i nærheden af pc'en, så er noget af det jeg kigger efter og manuelt fjerner, diverse søgeprogrammer og toolbars.

Pt er det eneste jeg accepterer AdBlock ...
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2014 - 20:58 #6
Hvad bruges der ellers til at rense ud på computeren. Jeg anbefaler jævnligt at man bruger CCleaner til dette.
Den sletter browserdata og midlertidige filer, der måske også kan indeholde snavs.
Adblock vil også kunne holde nogle utilsigtede programmer tilbage så man kun får det man vil se på siden, og gøre at man ikke trykker på forkerte links. Der findes så mange faldgruber, hvis man tror på de popups der kommer på skærmen med at computeren er i fare o.s.v.
Det skal man bare holde sig fra.
Avatar billede Calle5463 Forsker
20. maj 2014 - 09:45 #7
220661, smid lige et svar så jeg kan lukke tråden
Avatar billede 220661 Ekspert
20. maj 2014 - 15:33 #8
ping
Avatar billede Calle5463 Forsker
20. maj 2014 - 16:07 #9
I øvrigt: Renset lidt med ccleaner, lidt manuel gennemgang og en opsang til brugeren. Der har - endnu - ikke været problemer siden.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. maj 2014 - 16:45 #10
Ok.Fint :-)