Avatar billede Jannickhess Professor
04. maj 2014 - 22:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

NAS - Netgear hvad betyder dette?

Jeg har vidst lavet, en fejl, kan det rettes, og hvad er det at jeg har kommet til ?

Måske er det noget, med at jeg ikke kan fylde min Nas mere op.
som om at den er fyldt op?
Men der er kun brugt Cirka 450 GB ud af Cirka 1800 GB

Se venligst dette, for at kunne hjælpe mig.

http://gratisupload.dk/vis/710154/
kode 0044

Hvis hdd tror der kun er 450 GB at bruge af, og den således tror at den er fyldt op, kan jeg rette det??

eller, bliver jeg nødt til, at købe en ny HDD til min Nas for et rette op på fejlen, jeg vidst har lavet?

JH
Avatar billede kurtba Ekspert
04. maj 2014 - 23:37 #1
I dit upload er der intet om, at disken er fyldt. Den viser 0 gb write cache og at det er off.
Write cache er et lille buffer lager (hukommelseslager), som ligger på mange diske. Det er et lager som ligger mellem pc og harddisk, som bruges til at skabe hurtigere adgang til data på hd. Men det siger intet om, hvor meget fysisk lager der er på selve harddisken.
Hvis det er muligt, bør du aktivere cache lageret.
Avatar billede Jannickhess Professor
05. maj 2014 - 12:16 #2
Hej Kurtba,

Selvom, jeg slettede flere 100 GB i går, skriver pcen
at der stadig ikke er nogen plads til nyt data?
også inde i samme mappe, på HDD som jeg kalder for MP3. musik

Jeg tror det skete, efter at jeg havde klikket på SMART+
Jeg er ikke så god til Engelsk med ved da godt at off betyder slukket eller slået fra, men der står jo ikke on nogen steder?

Så uanset, hvor meget jeg sletter er der ikke plads til mere Data, og det virker jo ikke spor logisk.

JH
Avatar billede kurtba Ekspert
05. maj 2014 - 22:35 #3
Jeg kan desværre ikke umiddelbart hjælpe dig, idet dit upload kun viser noget om write cache og intet om diskens størrelse og indhold. Så du skal finde noget, hvor du kan se disken og dens størrelse samt hvad der er af ledig plads.
Jeg kunne forestille mig, at du burde kunne se det via stifinder, hvor du skal finde disken på dit netværk. Når du højreklikker på den, burde den vise noget om størrelse, hvad er brugt osv.
Avatar billede Jannickhess Professor
05. maj 2014 - 22:56 #4
Hejsa igen Kurtba,

Jeg har her i dag talt, med en service medarbejder, fra Netgear.
Han har fået tilsendt log filene, fra mig af, og ud fra dem, kan han se at min Harddisk er tæt på at så af.

Så jeg skal have sikkerheds kopieret indholdet, fra HDD - over på en ny HDD.

Jeg vil nok købe mig en ny Nas
hvor der allerede sidder en ny HDD i.

Så måske, vil jeg sælge min gamle Nas til omkring 300 kroner
uden HDD.

Tak, for dit svar.

Hilsen

JH
Avatar billede Jannickhess Professor
05. maj 2014 - 23:04 #5
Svar:

Kontaktede service medarbejder hos Netgeir
pr. Telefon..

HDD er tæt på at stå af :-(

JH