Avatar billede Birillo Nybegynder
13. april 2014 - 10:11 Der er 3 kommentarer

Ophavsret på projekt til hjemmeside ?

Hej Eksperter

Jeg har lige et hurtigt spørgsmål..

Tanke til ide..
Jeg har det sidste år til arbejdet med en ide til et nyt forum på nettet..
Mig bekendt er ikke noget tilsvarende, og derfor har jeg arbejdet som en hest for at få det på skinner..
Jeg er ikke programmør og skal derfor ud og finde en samarbejdspartner..
Alt er klar, design, projektbeskrivelse, forretningsplan mm.

Nu lyder spørgsmålet så, kan jeg beskytte min idé ?
Kan jeg evt udfærdige en kontrakt der sikrer mig ophavsrettighederne, inden jeg overgiver projektet til en eventuel samarbejdspartner ?
Planen er naturligvis, at indhente flere tilbud, på programmering af projektet, hvorfor flere programmører vil få overgivet et færdigudviklet projekt.
Bør jeg være bekymret ?

På forhånd mange tak, og rigtig god dag.

Venlig hilsen
Birillo
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2014 - 11:00 #1
Du skal vel lave en hemmeligholdelsesaftale se trin 7 på Opfind nu.
http://opfind.nu/de-10-trin/trin-7.aspx
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2014 - 11:05 #2
Du skal vist være logge ind for hente hjælpe formularen til en hemmeligholdelsesaftale.
Avatar billede Birillo Nybegynder
13. april 2014 - 16:44 #3
Det ser spændende ud... Mange tak for svar...