Avatar billede Jim Rasmussen Novice
12. april 2014 - 13:31 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

EVGA gtx780oc ydelse

Hey allesammen. Det kan godt være at der er mig der bare er "dum". Men kan der lade sig gøre, at grafikkortet (samme model) på 2 forskellige computere yder forskelligt ifølge 3dmark ?

Der bliver brugt samme cpu og ens mængde ram. Men foreskellen ligger i testen der målrettet tester grafikkortet.

M.v.h.
Jim rasmussen
Avatar billede Blueeyez Mester
12. april 2014 - 14:06 #1
Hvad med bundkort?
Avatar billede Jim Rasmussen Novice
12. april 2014 - 15:41 #2
han har et ASUS P9X79.

og jeg har et ASUS Rampage IV Extreme.

Og vi har begge 16 gb ddr3 ram. begge på 1866 mhz.

Men jeg har sammenlignet med andre setups med samme cpu og gfx kort. Og mit score altid en smule under de andres gfx kort? Det har aldrig været oc'et. Og dem jeg sammenligner med er os std.
Avatar billede Jim Rasmussen Novice
12. april 2014 - 15:43 #3
Ram sidder i dual channel 2x 8192mb
Avatar billede Jim Rasmussen Novice
12. april 2014 - 16:22 #5
Avatar billede Jim Rasmussen Novice
12. april 2014 - 16:23 #6
Score 2 er mit setup
Avatar billede Blueeyez Mester
12. april 2014 - 21:19 #7
score 1 er din vens og score 2 er din?

Eneste jeg ser der adskiller sig er rammene, han har 4x nogen og du har 2.. Derfor kan det være han får højere score end dig, da han udnytter tripple teknologien mens du udnytter dual channel. Derudover kan der være noget med bundkortene..

Hvis det skal vurderes yderligere må i bytte grafikkort og se om det gør en forskel, hvis ikke så prøv og byt ram..

En af følgende burde gøre en forskel, men det er os blot ud fra hvad jeg lige kan se..
Avatar billede Jim Rasmussen Novice
12. april 2014 - 22:09 #8
Men hvis jeg sammenligner med andre ligende systemer på 3dmarks hjemmeside. Så ligger gpu scoren ca. 2-400 points lavere ved dem alle.
Avatar billede Blueeyez Mester
13. april 2014 - 08:07 #9
Prøv og gør som jeg skriver og se om det gør nogen forskel :-)
Avatar billede Jim Rasmussen Novice
18. april 2014 - 01:11 #10
Efter at have byttet kort. så er det mig der score mest. ?
Avatar billede Blueeyez Mester
18. april 2014 - 07:49 #11
Vil anbefale dig at kontakte 3dmark omkring det, da det jo godt kunne tyde på at der er noget galt med dit grafikkort, men jeg tror næppe forhandleren bytter om på dem af denne grund..
Avatar billede Jim Rasmussen Novice
02. september 2014 - 00:44 #12
Tak for svar Blueeyez :-) Send sv:
Avatar billede Jim Rasmussen Novice
15. januar 2015 - 10:35 #13
lukker tråden