Avatar billede ej147 Nybegynder
12. april 2014 - 02:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Nødvendige cetifikater???

Jeg håber, der er en af jer her på siden, der kan hjælpe med følgende:
Stort set hver gang jeg går på nettet kommer der en meddelelse frem på en bjælke øverst på skærmen, hvor jeg bedes acceptere det foreslåede certifikat - men det gør jeg nu aldrig.
Det er først sket fornylig og er ret irriterende.
Siden har jeg renset pceren for malware og cookies, men problemet er der stadig.
Hvordan slipper jeg nu af med hele tiden at skulle svare på dette spørgsmål, når det kommer frem i Firefox?

Jeg kan se i min Firefox installation, at der er fyldt godt op med diverse certifikater under punktet Avanceret, men hvor mange af dem er egentlig nødvendige?

Håber I kan hjælpe :-)

mvh Erik
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. april 2014 - 12:34 #1
Heps.

  Du skal nok have ca. 35..... ;-)

Spøg til side: Du skal have et certifikat for hvert site, du skal kunne benytte HTTPS til.

Hvis du ser certifikater fra sites, du kun har været forbi og ikke besøger igen, kan de blot slettes. Det eneste, der sker ved det, er at næste gang du så kommer forbi og din browser vil skifte fra HTTP til HTTPS, så beder den dig acceptere certifikatet på ny - præcis som du oplever det her.

De bedste hilsner
Avatar billede ej147 Nybegynder
13. april 2014 - 17:18 #2
Ok, så kan jeg bedre forstå det.
Undrer mig over, hvorfor i himlens navn jeg har nogen liggende på tyrkisk og kinesisk, kommer aldrig på de sider.
Tak for responsen - og send venligst et svar.

mvh Erik
Avatar billede CRKrogh Ekspert
13. april 2014 - 18:26 #3
No prb.
Avatar billede ej147 Nybegynder
13. april 2014 - 18:31 #4
Tak for det