Avatar billede ranni Forsker
04. april 2014 - 17:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Jeg forstår det ikke MB i EU

Hej.
Der er et eller andet jeg ikke helt forstår.
I EU koste 1 MB omkring 4 kr.
D.v.s. at hente en bog (600 MB) koster 2400 kr. ? ?
Der må være et eller andet sted, jeg kører galt ??
Avatar billede Blueeyez Mester
04. april 2014 - 17:53 #1
Det kaldes grådighed. Derfor man ikke skal bruge sin data trafik på den slags når man er udenlands ;-)
Avatar billede tiger_dk Mester
04. april 2014 - 18:16 #2
Nu skal jeg ikke kloge mig i det, men det her: http://www.version2.dk/artikel/nu-bliver-roaming-afskaffet-helt-i-eu-56410

har det også noget at sige med Mb prisen eller er jeg helt ude på et sidespor....
Avatar billede Blueeyez Mester
04. april 2014 - 18:19 #3
De er ved at afskaffe det ja, men det er ikke afskaffet endnu.

Ved at fjerne roaming priserne så burde det gå ind under den mængde data du har i din pakke, men lur mig ikke om de laver en indlands og udenlands data pakke..
Avatar billede ranni Forsker
04. april 2014 - 19:06 #4
Hej alle.
Jeg kan forstå mit "regnestykke"  er korrekt ??
Det kunne da ikke være rigtig, tænkte jeg, jeg måtte da lave en regnefejl et eller andet sted..
Avatar billede Blueeyez Mester
04. april 2014 - 21:48 #5
Nope, det er roaming priserne.. Som sagt skal man undgå meget data trafik i den mængde.. har hørt om tilfælde hvor folk har fået en månedsregning på 15.000 kr fordi de var lidt for aktive da de var på ferie i udlandet...
Avatar billede ranni Forsker
04. april 2014 - 22:59 #6
Tak til blueeyez og tiger.
Blueeyez !! vil du sende et svar ??
Avatar billede Blueeyez Mester
04. april 2014 - 23:34 #7
Får du her :)