Avatar billede Magnus2801 Nybegynder
27. marts 2014 - 16:29 Der er 11 kommentarer

Er den her computer Overkill?!?!

tCooler Master SickleFlow 120mm Rød LED.
Samsung 840 EVO SSD - 250GB.
Corsair H100i Hydro Series CPU Køler.
CM Storm Stryker Gaming Big Tower.
Western Digital WD Red - 4TB.
Intel Core i7-4770K Haswell.
Corsair Vengeance Pro DDR3-2400 DC 16GB.
EVGA GeForce GTX 770 4GB PhysX CUDA
CORSAIR RM SERIES 1000W GOLD MODULAR PSU
MSI Z87-G55
NZXT Sleeved LED Kit

Tak på forhånd! :D
Avatar billede FastEthernet Novice
27. marts 2014 - 16:33 #1
Hvis du kun skal bruge den til internetsurfing/tekstbehandling eller lignende, så i høj grad ja.

Jeg går dog ud fra, at den skal bruges til gaming, og på den front burde du med den hardware være sikret den næste håndfuld år ud i fremtiden.
Avatar billede maar0005 Nybegynder
27. marts 2014 - 18:13 #2
Jeg synes at du har alt for meget plads, 4 TB? du vil jo aldrig kunne fylde 2!. Og der er højst sandsynlig ikke grund til en 250GB SSD hvis du kun vil bruge det til styresystem og bruge den WD harddisk til alt andet. Dit grafikkort er måske også overkill. Du vælger high-end dele men dit bundkort er sådan lidt ringe.
Avatar billede Slater Ekspert
27. marts 2014 - 19:46 #3
Hvorfor skulle man dog ikke kunne fylde 4 TB, maar?

Jeg har 1 TB intern og 2 TB eksternt lager, og fylder over 2 TB i alt. Det irriterer mig sådan set at skulle afinstallere spil, for at kunne installere andre - og mit spilbibliotek i sig selv fylder over 700 GB.

Jeg ville absolut gerne have 4 TB.
Avatar billede Magnus2801 Nybegynder
27. marts 2014 - 21:06 #4
Maar Hvilket bundkort vil du så forslå mig?.
Og jo jeg kan nemt fylde 4TB :)
Avatar billede maar0005 Nybegynder
28. marts 2014 - 09:42 #5
Nu stod der jo, "er dette overkill?" og jeg svarer bare :) Hvis det var mig ville det være overkill, det er jo forskelligt fra person til person.

Jeg ville vælge
http://www.proshop.dk/Bundkort/ASUS-SABERTOOTH-990FX-R2.0-2369977.html

og en anden processor som fx.
http://www.proshop.dk/CPU/AMD-FX-8350-Black-AM3-Box-2376773.html
Da disse har octa-core altså 8 kerner, og 8mb cache. 4 ghz, meget bedre og billigere end den intel i7 du har valgt, intel processore er overvurderet. og hvis du vælger vandkøling kan du nok overclocke den til 4,5 ghz, men bundkortet kan kun holde til en varmeeffekt på 125 joule pr sek. og ikke overclocked har den en maksimal varmeeffekt på 125 joule pr sek.

bare hvis det var mig ;)
Avatar billede Magnus2801 Nybegynder
28. marts 2014 - 14:55 #6
Jeg er ikke så vild med AMD Processer, og det bund kort du har fundet understøtter ikke mere end 1866 MHz, og en Intel core i7 4770k kan nemt overclockes til 4,5 har en ven som har fået den op på 4,9 så det er ikke noget problem :)
Avatar billede Slater Ekspert
28. marts 2014 - 15:01 #7
Rolig nu. Det er RAM der kan køre 1866 MHz. Det ville være latterligt lavt for CPU'en.
Avatar billede Magnus2801 Nybegynder
28. marts 2014 - 19:59 #8
Hvad mener du Viperine? :)
Avatar billede Slater Ekspert
28. marts 2014 - 21:09 #9
Jeg mener at det der er 1866 MHz er RAM-bussen, ikke CPU'en.

1866 MHz RAM-bus er ganske fint. Det ville være fuldstændig tåbeligt lavt, hvis det var højeste CPU-hastighed for et motherboard i dag. Det er det altså ikke.
Avatar billede Magnus2801 Nybegynder
28. marts 2014 - 22:51 #10
Okay :)
Avatar billede maar0005 Nybegynder
29. marts 2014 - 00:28 #11
Man kan i princippet overclocke den til 100 Ghz. Den når bare at smelte, jeg ville ikke vælge at overclocke den til 4,9 da det er total overkill, samt at man kan ødelægge ens komponenter pga, varme. Også selvom man har alt mulig fancy vandkøling. Det bedste er faktisk at holde sig til standard fordi så gælder garantien længst.

Der står i bruger manuellen at hvis man overclocker, kan garantien falde. altså KAN falde, ikke at den gør det.

Det kan godt være at det lyder "cool" at have den største i7-processor, men de er super dyre og har ikke så mange kerner som amd fx.
Problemet med amd fx er at det er kun meget få bundkort som kan understøtte AM3+ FX Octacore, samt at de bliver varme.