Avatar billede Emil7370 Nybegynder
25. marts 2014 - 16:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Portforward virker ikke

Hej

Jeg har forsøgt at åbne port 25565 på min router, så jeg kan hoste en Minecraft server. Jeg har gjordt helt som de siger i de utallige youtube videoer, jeg har set, men det virker stadig ikke. Min router er en NETGESR WNR3500L og jeg har waoo 60/60. Jeg er ikke helt 100 % sikker på at jeg har en statisk ip. Mit spørgsmål er om man skal gøre mere end det de siger i videoerne, fx have slåe et eller andet til.
Avatar billede chalde Seniormester
25. marts 2014 - 17:03 #1
Har du andet netværksudstyr tilsluttet udover din netgear (f.eks. udstyr leveret af waoo)?
Waoo har for vane at bruge CGN (Carrier Grade NAT), hvormed du ikke har hul direkte fra internettet af (noget man til tider skal betale sig fra at komme af med, dvs. få en offentlig IP).
Avatar billede maar0005 Nybegynder
25. marts 2014 - 17:22 #2
Før du kan port forwarde, skal du sætte din router til at give din PC en statisk IP adresse, Her skal du bruge computerens mac-adresse.
For at lave den til statisk skal du ind under DCHP (Address Reservation) og bruge mac-adressen som du finder inde i cmd (kommando prombt) og brug koden " ipconfig /all " uden "" så burde der komme en masse data frem, find der hvor der står mac-adresse.

Herefter bruger du så den macadresse til din DCHP som gør at når nogen med denne mac-adresse opretter forbindelse til netværket skal pcen have denne ip-adresse. Det vil være smartest at give din pc en ip adresse der ligger lang væk fra resten, som fx. xxx.xxx.x.150
Herefter går du ind i port forward og bruger din pcs ip adresse, altå den med .150 og går ind og åben TCP UDP til den port du skal bruge, altså 25565.
Avatar billede Emil7370 Nybegynder
25. marts 2014 - 18:05 #3
Vi har ikke noget andet netværksudstyr, og jeg har forsøgt med en ny statisk ip. Jeg har Skype/Teamviewer hvis nogen ville hjælpe mig ved brug af noget af det. Jeg er 15 år og inden i spørger, har jeg fået lov af min far.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. marts 2014 - 20:33 #4
Hej, Emil.

  Som chalde er inde på ovenfor, skal du allerførst have fundet ud af, om I har dynamisk IP#. Jeg benytter selv WAOO uden problemer med CGN - netop fordi jeg har statisk IP#. Uanset hvad du gerne vil rode med at server-agtige ting, er det en nødvendighed. Det er i øvrigt ikke specielt dyrt (mener det er 29,- om måneden).

De bedste hilsner
Avatar billede Emil7370 Nybegynder
25. marts 2014 - 20:46 #5
Okay jeg kigger lige på det.
Tak
Avatar billede Emil7370 Nybegynder
25. marts 2014 - 22:58 #6
Vil det ikke være muligt at bruge noget som dyn.com eller duckdns.org i stædet for at købe statisk ip hos waoo.
Avatar billede Emil7370 Nybegynder
07. juli 2014 - 18:12 #7
s
Avatar billede Emil7370 Nybegynder
07. juli 2014 - 18:12 #8
a