Avatar billede sigyn Seniormester
06. marts 2014 - 12:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sideantal driller i Access rapport

Jeg har en rapport med en underrapport. Når jeg ser den i rapportvisning eller i layoutvisning er alt i den fineste orden, men lige så snart jeg går i Vis udskrift sker der ting og sager. Det sammme sker hvis jeg gemmer den som en PDF-fil. Jeg har rapporten grupperet pr uge, og skal typisk have udskrevet en uge ad gangen. En uge fylder kun en halv side, men kommer alligevel ud på 2, hvor side 2 er blank bortset fra sideantallet. En anden fylder i følge rapportvisningen også kun en side, jeg antager, at den måske fylder 2, men den kommer ud på fire ! hvor den første er næsten blank, kun sidehovede og et gruppehovede, og side 4 er også blank. Jeg synes efterhånden at jeg har sat ja'er samtlige steder, ved strækkes og skubbes sammen, og gjort ikke relevante sektioner usynlige.
Nogen der har nogle bud på, hvad der går galt ?
Avatar billede fdata Forsker
06. marts 2014 - 15:20 #1
Eneste bud: Sidebredden.

Prøv at
- flytte felter til venstre og træk rapportbredden med til venstre
- eller reducere højre- og/eller venstremargen

Ofte er det kun en mikro-meter i bredden, der skal til for at Access fremprovokerer en ekstra side.
Avatar billede sigyn Seniormester
12. marts 2014 - 08:55 #2
Beklager, men det er ikke sidebredden
Avatar billede sigyn Seniormester
19. marts 2014 - 11:41 #3
Lukker som uløst