Avatar billede danablend Nybegynder
06. marts 2014 - 11:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål til et projekt (Vær sød at svare særiøst.)

Hej vi er 3 drenge som er igang med at skrive en fremlæggelse til en projekt uge og vi vil gerne stille dig nogle spørgsmål fordi det er en del af projektet. Det vi skriver om er PC'ens udvikling og der har vi nogle spørgsmål under teksten her

1: Hvornår tror du at man begyndte at bruge computeren til at søge oplysninger på internettet
2: Hvad syntes du der er bedre og/eller dårligere ved at bruge PC'en frem for papir?
3: Hvordan tror du at PC'en har påvirket vores samfund?
Avatar billede claes57 Ekspert
06. marts 2014 - 13:29 #1
Min første internetforbindelse var et 19,2kbps ! Modem med opkald til et telefonnummer i dk, der stillede om til en server i uk. Ingen søgemaskine, men en rå HTML-side, der var en overbygning på de bbs-systemer, der kørte den gang. Sidste halvdel af '80erne. Havde før det et 9,6kbps modem og pokal til de danske bbs'er, danbbs findes endnu (de har beholdt navn, men er ellers opdateret til moderne drift).

Pc nu - alt kan gemmes i skyen og logges, så intet bliver væk! Det er både fordel og ulempe i et. Data findes dog langt hurtigere på pc, til gengæld er folks paratviden faldet meget (alle tjekker lige med nettet).
Avatar billede madseksperten Nybegynder
06. marts 2014 - 13:43 #2
Hvad niveau er det på? folkeskolen, gymnasiet, uni eller?
Avatar billede finb Ekspert
06. marts 2014 - 16:51 #3
1: Hvornår tror du at man begyndte at bruge computeren til at søge oplysninger på internettet

I starten var internet kun mellem universiteter. Men fra dag 1 søgte universiteterne viden hos hinanden.

2: Hvad syntes du der er bedre og/eller dårligere ved at bruge PC'en frem for papir?

Papir er godt til at tage en mindre mængde noter, nemt at finde rundt i.
PC er godt, hvis der skal deles noter / store mængder tekst.
Nemt at søge i tekster.
Men det er for nemt at få for megen info at vælge imellem -samt blive distraheret af fx emails.

3: Hvordan tror du at PC'en har påvirket vores samfund?

Forhåbentligt bedre flow af nyheder, jobs, boliger, beregninger, mv.
Men også mere tidspres, da alt nu kan gå hurtigere end i blyant-tiden.
Avatar billede danablend Nybegynder
07. marts 2014 - 11:19 #4
Vi er fra en privat skole og vi er i 6-8 klasse
Avatar billede danablend Nybegynder
07. marts 2014 - 11:23 #5
Tak for svaret. Det var meget præcist og hjalp meget.
Avatar billede danablend Nybegynder
07. marts 2014 - 11:30 #6
Tak for svaret. Det hjalp os meget
Avatar billede finb Ekspert
13. marts 2014 - 15:33 #7
Du har givet dig selv alle pointene,
indryk et nyt spørgsmål med overskriften:
"Point til finb"
Det er så kun finb, der skal svare,
hvorefter du giver ham point.