Avatar billede plato Juniormester
28. februar 2014 - 17:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ændre farve i flere felter ud fra et andet felt

Jeg har en continues form der trækker data fra en Query.
Jeg har to datoer DateB og DateE. I min Query har jeg lavet et felt der hedder Diff2 som udregner dage mellem DateB og DateE.

Nu vil jeg gerne at alle felter i min form ændre sig til rødt hvis værdien er over 30. Har prøvet med alm. Conditional formatting, men dette gælder jo kun for det pågældende felt "Diff2"

Jeg vil gerne at i min form at:
Init, Fname, Lname, Title alle bliver røde hvis værdien i Diff2 er over 30.

Nogen der kan hjælpe? Kan det gøres i vba?
Avatar billede terry Ekspert
28. februar 2014 - 18:08 #1
Conditional formatting will work for other fields too

For each field make a conditional format where you choose

Expression is from drop down and then write something like
[Diff2] > 30
Avatar billede terry Ekspert
28. februar 2014 - 18:08 #2
.
Avatar billede plato Juniormester
28. februar 2014 - 18:19 #3
Sometimes I need to slow down sit back and look around. I feel so s.....

Thx Terry.... I located the dropdown and figured it out.
Avatar billede plato Juniormester
28. februar 2014 - 18:23 #4
Hmmm and then again.. I did it right the first time. When I right click a field (say Init) I can choose "Conditional formatting".. In the dropdown I choose Diff2 and set my condition. The result is that Diff2 gets red, not Init.
Avatar billede plato Juniormester
28. februar 2014 - 18:26 #5
Solved it. Helped to make sure the Diff2 actually was called Diff2.

Hehe
Avatar billede terry Ekspert
28. februar 2014 - 19:12 #6
I'll place an answer then ?
Avatar billede plato Juniormester
28. februar 2014 - 19:48 #7
Of cause :-)
Avatar billede terry Ekspert
01. marts 2014 - 08:44 #8
tak og god weekend