Avatar billede plato Juniormester
19. februar 2014 - 13:44 Der er 1 løsning

Login bestemmer regler for redigering

Hej Alle

Først og fremmest vil jeg sige jeg ikke kan vba.

Jeg har hentet denne fil ned:
http://speedy.sh/KvumW/login971.accdb

Det er et login system hvor man kan sætte niveauer for dem der logger ind. Jeg har lavet en test-form der hedder "leder". Jeg har prøve at lave en input boks hvor jeg så vil benytte mig af loginsystems funktioner. Admin, developer, bruger, read only etc.

Men jeg kan simplethen ikke greje hvordan jeg bestemmer, ud fra systemets funktioner, hvordan man bestemmer om brugeren må redigere i et felt eller ej. Lige nu har jeg i databasen sat i formen "Leder" i feltet der vises; "Validation rule" =strSecLvl(admn)

Men det giver ingen mening for mig. Jeg skal lave en database med en masse brugere, hvor der vises en masse data. Nogle skal bare kunne læse dataen, andre skal kunne redigere, slette brugere etc.

Kan jeg benytte det jeg downloadede til det? Hvis ja, hvordan?
Avatar billede plato Juniormester
20. februar 2014 - 11:36 #1
Lukket. fandt anden løsning.