Avatar billede ibnielsen Seniormester
18. februar 2014 - 10:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Unikke værdier

Jeg har en database, hvor jeg kører en tilføjelsesforespørgsel, her får jeg mange dubletter, som skal fjernes.
Jeg har dog det problem, at jeg har et beregnet felt, kørselsdato, og det gør, at ens rekords alligevel ikke bliver unikke. Hvordan kan jeg fjerne rekords, som er unikke bortset fra et felt?
Avatar billede kabbak Professor
18. februar 2014 - 10:36 #1
Du skal lave et sammensat nøgle, i tabellen

I desigenvisning, markerer du de felter der tilsammen er unikke, sæt nøgle på dem, ved at højreklikke og vælg nøglefelt.
Avatar billede terry Ekspert
18. februar 2014 - 11:12 #2
I assume that other fields are used to calculate the "beregnet" field, so I guess that more than one field is not unique?

If you only want to keep one record from your "almost unique" then you need to decide which one.
Avatar billede terry Ekspert
18. februar 2014 - 11:13 #3
You could also consider having a related table for your  "kørselsdato"
Avatar billede ibnielsen Seniormester
18. februar 2014 - 13:23 #4
NO. The field is just the date, so I can se when the record were made.
Avatar billede ibnielsen Seniormester
18. februar 2014 - 13:25 #5
Jeg prøver kabaks foreslag, men det bliver først næste tirsdag, jeg kan komme til det.
Avatar billede ibnielsen Seniormester
25. februar 2014 - 10:58 #6
Det virkede tak
Avatar billede kabbak Professor
25. februar 2014 - 17:30 #7
Hvad virkede ?
og hvorfor tog du selv point, hvis du brugte en af vores løsninger. ?
Avatar billede ibnielsen Seniormester
26. februar 2014 - 15:52 #8
Jeg troede jeg gav dig points, jeg roder altid når jeg skal det.
Hvordan får jeg givet dig dem?
Avatar billede kabbak Professor
26. februar 2014 - 17:03 #9
Du opretter et nyt spørgsmål, i samme kategori, kalder den point til kabbak og henviser til dette spørgsmål med et link.