Avatar billede vvha Praktikant
21. januar 2014 - 17:43 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hjemmesider og mailadresserne

Jeg har lige fået ny computer og jeg kan ikke åbne mailadresser fra en hjemmeside. Hvis jeg prøver på det kommer der mindst 100 dialogbokse op hvor der står" mailen er ikke aktiv og installeret korrekt.....".  Og det tager en storm at lukke alle disse bokse ned. Hvad er der ikke installeret, eller sat flueben ved? Jeg har spurgt, der hvor jeg købte maskinen, men de ved det ikke og nu har de rodet med den, så nu kan jeg ikke komme på Nettet, hvad er det så?
Avatar billede bas Forsker
21. januar 2014 - 17:49 #1
Har du installeret et mailprogram på din PC?
Du kan f.eks. installere det gratis Mozilla Thunderbird
http://mozilladanmark.dk/

Er dit mail program sat til at være standard for mails?
Kig evt.  Start > Standardprogrammer.
Avatar billede vvha Praktikant
21. januar 2014 - 18:02 #2
Jeg har Windows Live Mail. Der er ikke noget, der hedder start i denne udgave - hvor går jeg så hen?
Avatar billede claes57 Ekspert
21. januar 2014 - 18:05 #3
du har win8 - start med at hente 'classic shell' - så kan windows starte og se ud som det plejer
http://www.classicshell.net/
Avatar billede vvha Praktikant
21. januar 2014 - 18:20 #4
Jeg har ikke Windows 8, men 7. Det er en helt ny maskine, så jeg skal vel ikke til at downloade noget, der må jo mangle en information et sted.
Avatar billede bas Forsker
21. januar 2014 - 18:24 #5
Har du så ikke et Microsoft flaf nederst til venstre?
Klik i så fald på det og vælg punktet Standardprogrammer.
Avatar billede bas Forsker
21. januar 2014 - 18:39 #6
* Microsoft flaf = Windows flag ;-)
Avatar billede vvha Praktikant
21. januar 2014 - 18:58 #7
Ja, det har jeg og jeg er derinde, men der er ikke valgt noget??
Avatar billede bas Forsker
21. januar 2014 - 19:25 #8
Kan du ud for Mail vælge Windows Live Mail ok derefter klikke på OK?
Avatar billede vvha Praktikant
21. januar 2014 - 20:29 #9
Det har jeg prøvet, men jeg kan stadig ikke åbne en mail fra en hjemmeside samt at der åbnes nøjagtig 136 dialogbokse 😳
Avatar billede vvha Praktikant
21. januar 2014 - 20:36 #10
PS der er Windows Live Mail og Windows Live Mail (nyheder), det kan være at jeg vælger den forkerte, jeg ved ikke hvad "nyheder" står for
Avatar billede bas Forsker
21. januar 2014 - 20:49 #11
Det skal være den der bare hedder Live Mail. Nyheder er, hvis du vil åbne nyhedsgrupper.
Kan du godt åbne Live Mail på normal vis?
Er det en bestemt hjemmeside du prøver på, eller er det flere forskellige?
Avatar billede vvha Praktikant
21. januar 2014 - 20:58 #12
Jeg kan godt skrive og modtage mails. Det er når jeg er på en hjemmeside (ikke min egen)og jeg skal skrive til en medarbejder eller firmaet. Når jeg trykker på linket, så skulle der automatisk komme en mailboks op, hvor jeg kan skrive i, men det gør det ikke, men derimod åbnes 136 dialogbokse, hvor der står "mailen er ikke.........
Avatar billede bas Forsker
21. januar 2014 - 21:14 #13
Kan du skrive adressen på hjemmesiden her?

Virker det, hvis du f.eks klikker på mail linket
nederst på http://plougweb.dk/ ?
Avatar billede vvha Praktikant
21. januar 2014 - 21:51 #14
Jeg har samme problem med denne side, som de andre. Åbner 136 dialogbokse.
Jeg ville godt have vedhæftet det, så du kunne se det - men men...?
Avatar billede bas Forsker
22. januar 2014 - 09:53 #15
For at tage et skærmbillede:

Tryk på tasten Print Screen (måske er den forkortet til noget i stil med Prt scr.)
Åbn f.eks. programmet Paint - Start > Programmer > Tilbebehør > Paint. indsæt billedet og gem det f.eks. på skrivebordet.

Billedet kan du evt. sende som en vedhæftet fin til mig martin@plougweb.dk.
Avatar billede vvha Praktikant
22. januar 2014 - 14:02 #16
Jeg ved godt, hvordan man laver Print Screen ;) det var med at vedhæfte denne jeg havde problemer.
Og så er problemet løst. Jeg har fået mail installeret igen, og det hjalp. Så tak for alle dine  forslag.
Avatar billede bas Forsker
22. januar 2014 - 15:39 #17
Helt i orden ;-)
Godt, at det lykkedes.
Avatar billede vvha Praktikant
22. januar 2014 - 16:28 #18
Jeg går ud fra at jeg selv skal skrive "svar" når jeg har fundet løsningen? Så.... det prøver jeg :)
Avatar billede bas Forsker
22. januar 2014 - 16:33 #19
Ja, naturligvis ;-)