Avatar billede Boelsmand Praktikant
21. januar 2014 - 10:38 Der er 7 kommentarer

Deling af excel regneark

Hej.

Jeg vil gerne dele et regneark, men med visse forbehold:

  -Brugeren må ikke kunne tage en brugbar kopi
  -Delingen skal jeg kunne stoppe igen
  -Brugeren må ikke kunne sen formler eller referencer

Findes der løsninger til dette?
Avatar billede supertekst Ekspert
21. januar 2014 - 11:43 #1
Hvilken kontekst skal dette fungere i?

og så velkommen til Eksp.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. januar 2014 - 12:07 #2
al beskyttelse kan brydes hvis man har tid nok - så den sikre er at udskrive regneark som pdf-fil, og dele denne via fx dropbox.
Så kan andre se tal, men ikke rette i dine data (de ligger jo på din pc, og ikke i dropbox).
Avatar billede Boelsmand Praktikant
20. februar 2014 - 05:43 #3
Hej.

Tak:-)

Løsningen med pdf vil ikke fungere, da brugere skal kunne ændre / indtaste nye data.

Det skal bruges til noget beholdnings styring.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. februar 2014 - 05:54 #4
Man må kunne lave det med Google.docs hvis bruger kun havde adgang til en formular med data og indtastningsfelter, men ikke selve regnearket.
Avatar billede Boelsmand Praktikant
20. februar 2014 - 06:00 #5
Det skal deles med optil 400 brugere, som har hver deres individuelle ark.

Ved ikke om google docs er godt til det?
Avatar billede claes57 Ekspert
20. februar 2014 - 06:32 #6
Det bliver så nok bedre med.php-kode og en database hvis det skal styres.
Avatar billede supertekst Ekspert
20. februar 2014 - 10:06 #7
Måske ved hjælp af VBA:

Brugeren må ikke kunne tage en brugbar kopi
- legal placering indbygges i filen og er betingelse for åbning

Delingen skal jeg kunne stoppe igen
- kontrol af brugernavn ved opslag i database (anden Excel fil eller Access)

Brugeren må ikke kunne se formler eller referencer
- formellinjen er skjult ved åbning
- placering af markør i celle med formel bevirker automatisk flytning af markør