Avatar billede mlbroe Nybegynder
19. januar 2014 - 11:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Beskyttelse med virus, spy- og malware - til hjemme-PC'en.

Jeg synes det er lidt af en jungle at finde ud af hvad der er den bedste sikkerhedsløsning til hjemme-PC'en.

Er der nogen der har en holdning til hvad der kan være en god og gerne billig løsning (eller måske helt gratis :) til at få opgarderet på PC-sikkerheden - også gerne lidt fremtidssikret.

Hvem sætter agendaen for tiden? Er der nogle gode anbefalinger hos eksperterne?

VH Mikkel
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2014 - 11:45 #1
Gratis
http://pixxel.dk/gratis-sikkerhed.html
Købe
http://e-gear.dk/
Test
klik på : Home User og vælg styresystem, klik to gange på : Protection, - øverst oppe for at rangliste programmerne.
http://www.av-test.org/en/tests/home-user/windows-7/novdec-2012/
19. januar 2014 - 11:59 #2
Det er jo også lidt af en 'religionssag'  ;-)

http://www.spywarefri.dk/betalingsprogrammer/
http://www.spywarefri.dk/gratis-programmer/

(Er dog ikke heeeeelt opdateret...)
Avatar billede claes57 Ekspert
19. januar 2014 - 14:59 #3
jeg har valgt at opføre mig nogenlunde pænt på nettet, og nøjes med microsoft security essential og win8's firewall (de dumper i alle test i forhold til konkurrenterne).
Årsag: jeg vil ikke betale for en pakke, og jeg vil ikke have reklamer lagt ind i mine udgående mails. Avast er ellers den pt bedste gratis pakke - men altså med reklame.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. januar 2014 - 21:51 #4
Jeg bruger selv Avast, og finder den rigtig god.

Hvis du også vil bruge den claes57, og du ikke vil reklamere med det, kan du fjerne denne reklame ved at gøre følgende:
Åbn brugermenu og gå i indstillinger-aktiv beskyttelse.
Her klikker du på stjernen ved Mail-skjold, og fjerner tjek tegnet at den skal scanne udgående post. Så burde den "reklame" være væk
Avatar billede claes57 Ekspert
19. januar 2014 - 22:57 #5
#200661 takker - jeg skifter i morgen...
Avatar billede 220661 Ekspert
19. januar 2014 - 23:16 #6
#5 Velbekomme :-)
Som pixel skriver i sine link i #1 er vigtigheden af antivirusprogrammet ikke noget værd, hvis man ikke har de andre programmer på computeren opdateret. Programmerne Adobe og Java er de programmer som hackerne specielt bruger som smuthuller ind i systemet.
Så derfor er disse mindst lige så vigtige. Jeg bruger selv et lille program (Filehippe Update Checker) til at holde øje med om mine programmer er i nyeste version. Den scanner lige nettet for opdateringer når pc startes op fra bunden af.
Kører man kun pc i dvale kan man højreklikke på ikonet og rescanne for opdateringer.
Avatar billede mlbroe Nybegynder
25. januar 2014 - 17:17 #7
Fedt manner - den avast+Filehippe-løsning går jeg også efter.
Tak for svar - også til de andre.
VH
Avatar billede mlbroe Nybegynder
25. januar 2014 - 17:25 #8
220661 laver du ikke et svar, så afslutter jeg denne?
Mikkel
Avatar billede 220661 Ekspert
25. januar 2014 - 22:53 #9
Hej Mikkel. Her er et svar.