Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2014 - 05:52 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

PUP.Optional.

jeg har fået en rigtig grim virus - navnet er:
PUP.Optional

malwarebytes finder den hver gang den scanner (flere gange pr. dag):
efter PUP.Optional. står der forskellige efternavne efter det sidste punktum.
JEG KAN IKKE komme af med den da den skifter efternavn!
HVAD GØR JEG?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2014 - 10:11 #1
Er det Conduit Wadjam eller hvilken er det?

Har du prøvet en tur med AdwCleaner?
Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.

+ evt en scanning med en online scanner.
18. januar 2014 - 12:40 #2
Enig med #1 !

AWCleaner er 'kanon' til den slags oprydning ...
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2014 - 20:15 #3
jeg aner ikke hvordan men jeg er kommet af med PUP.Optional efter masser af kørsler med malwarebytes.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. januar 2014 - 21:12 #4
Har du så ikke kørt AdwCleaner jeg bad dig om at gøre?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. januar 2014 - 21:13 #5
Hov  det blev fejlagtigt lagt som et svar. Det beklager jeg :-(
19. januar 2014 - 22:18 #6
AWCleaner ???
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2014 - 07:52 #7
#4
nej det nåede jeg ikke før problemet var løst - jeg har kørt:
malwarebytes
ccleaner
fix-it
Hijackthis
og samtlige fejlfindings-procedurer integreret i Windows og HP.
så det med at oprette en ny profil var en pludselig ide som jeg bestemt ikke troede ville virke - men det gjorde den.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2014 - 16:13 #8
Det er korrekt man kan fjerne snavs når man arbejder i en anden bruger profil.
Det er det samme vi har oplevet med ukash, hvor man når man rensede for denne, kunne fra kommandoprompt oprette en test bruger og fjerne snavset den vej.
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2014 - 16:31 #9
jeg fik adskillige virusser ned i.f.m. en systemgendannelse hvor jeg efterflg. skulle downloade AVG (brugte før sec. Essentials) og jeg kunne ikke finde den sædv. side til det download.
forsøgte så fra andre sider fundet i google-søgningen og de set-upper ku´ikke installeres - jeg TROR, at det var i den forbindelse jeg fik det snavs ned.
ligenu ser det ud til, at jeg er virus-fri.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2014 - 16:36 #10
Jamen det er da godt at høre.
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2014 - 18:52 #11
#1
jeg har kørt adwcleaner nu med flg. resultat:
efter genstarten kom der ingen log men kun en meddelelse som ser meget kryptisk ud. jeg kunne ikke kopiere den medd. men jeg har taget et printscreen - hvordan får jeg informeret dig om det printscreen?
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2014 - 19:20 #12
#1
som du nok kan forstå er PUP-Optional vendt tilbage.
de filer som blev angivet af adwcleaner har jeg fundet (og der er en hængelås over dem) og jeg kan ikke slette de filer p.g.a. "filen er åben i et andet program"! og det er den ikke - filen er en tidl. bruger-profil og den blev slettet i går.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2014 - 21:10 #13
Prøv at køre den fra fejlsikret tilstand, hvor systemet kører i begrænset omfang uden programmer kørede
20. januar 2014 - 21:42 #14
og/eller

"HøjreMusseTsst" - "Kør som administrator..."
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2014 - 10:43 #15
#13
#14
DET BLEV SÅ TIL ENDNU EN RECOVERY og det er så den sidste (udaf ca. 10 stk. på 3 år).
har læst om PUP.Optional og den huserer åbenbart i databasen og skifter efternavn hele tiden.
det må ha´været via div. systemgendannelser p.g.a. fejl i Windows update og efterflg. div. download af mgl. programmer, at jeg har modtaget den virus.

tak for assistancen!
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2014 - 17:12 #16
velbekomme.
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2014 - 14:04 #17
#15
Avatar billede 220661 Ekspert
31. januar 2014 - 16:27 #18
Hvis det er et svar du søger fra mig, ligger det et tidligere i tråden #4. Hvis ikke lukker du bare med eget svar.
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2014 - 02:21 #19
220661
jeg har forsøgt adskillige gange at acceptere dit svar og jeg kender udmærket godt måden man gør det på. men intet sker.
det gælder samtlige åbne sp.mål jeg har herinde - altså, at jeg ikke kan acceptere svar.
har skrevet til top-scorer-points-fyren herinde pr. post om mit problem og håber på han kan løse det.
ligenu har jeg en del sp.mål som skulle ha´været lukket.
jeg glemmer dig ikke - håber experten kan finde ud af HVORFOR.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2014 - 07:12 #20
OK
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2014 - 07:52 #21
Tak for point