Forsinket levering - Exchange 2013
HejJeg er begyndt at "lege" lidt rundt med opsætning af Exchange Server 2013 og har efter at have opsat hele systemet efter denne vejledning: http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb124778(v=exchg.150).aspx
Derefter har jeg gennemført Post-installation efter disse guides: http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb124397(v=exchg.150).aspx
Dog har jeg sprunget det med at købe et certifikat over, da jeg i mit test-netværk har intern AD CS server som jeg har fået certifikat fra.
Jeg har åbnet port 25, 80, 110, 143, 443, 587, 987, 993, 995 i min Firewall/Router, samt i Port forwarding/DNAT.
Har lavet både intern og ekstern MX-record og A-record der peger på min Exchange-server internt og eksternt peger den på min IP-adresse, som selvfølgelig er statisk.
Jeg kan fint afsende mail og tilkoble en klient både inde i mit lokale netværk og udenfor mit lokale netværk via Autodiscover. Dog kan jeg ikke modtage mail. Hverken fra interne eller eksterne adresser. Interne adresser får jeg ingen fejl på, men sender jeg fra E-mail på min arbejdsplads, Gmail eller Hotmail, så får jeg et svar fra postmaster@domæne.dk hvor der står forsinket levering. Ca. 2 dage efter for jeg besked om at beskeden ikke er blevet leveret til slutbrugeren.
Jeg har søgt mig frem til at det kan have noget med Malware-protection i Exchange-serveren at gøre, men kan det passe?
Er der nogen der har erfaring med opsætning af Exchange 2013, eller som kender dette problem fra tidligere Exchange-servere?