Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2014 - 16:50 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Mærkelig tilføjelses linie på Firefox

Jeg hat på Firefox fået en grim og unødig tilføjelses linie fra Bing. Den kan ikke ses under tilføjelser og Revo uninstaller viser ikke nogen prog. som skurken. Har andre set den?
http://peecee.dk/upload/view/428876
Avatar billede 220661 Ekspert
05. januar 2014 - 17:16 #1
Nej jeg har den ikke her.
Har du prøvet at køre AdwCleaner?
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2014 - 17:23 #2
Nej det har jeg ikke, for det er jo ikke malware. Men ok, jeg prøver.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. januar 2014 - 17:32 #3
AdwCleaner tager toolbars og andre ubehageligheder der lister sig ind. Malware har vi Malwarebytes til :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
05. januar 2014 - 17:37 #4
Den henviser til Conduit.com, og den tror jeg AdwCleaner napper
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2014 - 17:41 #5
Jeg slettede et prog. som hed Priv.dog som kom med Comodo firewall.
Derefter kørte jeg Adwcleaner. Jeg ved ikke hvad der tog den toolbar, men væk er den. Adwcleaner genstartede, men jeg fik ingen log. Prøvede 2 gange. Mon Comodco har spist den? Comodo opfører sig lidt mærkelig; den har spurgt om tilladelser til de samme filer flere gange. Måske skulle jeg gå over til Online armor? Comodo kunne ikke starte op, da jeg prøvede w8,1
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2014 - 18:15 #6
Læg venligst et svat:)
Avatar billede 220661 Ekspert
05. januar 2014 - 19:29 #7
Har set at AdwCleaner sletter Conduit når man scanner med denne.
Forstår dog ikke du har problemer med Comodo?
Men nu er det jo heller ikke de samme systemer vi kører.
Jeg kører også kun med firewall delen i comodo.
Sandbox og Defence+ har jeg deaktiveret.
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2014 - 19:44 #8
Ok så har det vel været AdwCleaner. Jeg har ellers kørt længe med Comodo uden problemer, så jeg forstår heller ikke hvad der her gået galt her. Måske kunne en ny installation have klaret det? Men nu har jeg i stedet installeret Online Armor. Den er såmænd udmærket, men den spørger lidt for meget.
Jeg ville forøvrigt opdatere med Slimdrivers, men da den havde brugt ca. 20 min på at opdatere en USB indgang, uden at blive færdig, opgav jeg det. Det hele kører foreløbig udmærket, så det får bare lov at køre videre som det er.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. januar 2014 - 19:46 #9
Er det den nye Win 8 installation du kører med her?
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2014 - 19:52 #10
Ja installerede den i går. Jeg havde et ærgerligt uheld med Acronis install. Den frøs under install, og jeg kunne intet gøre, heller ikke afinstall. Måtte starte en Linux CD for at slette i windows.
Men en efterfølgende frisk install. kørte helt uden problemer.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. januar 2014 - 19:59 #11
Har du nogen ide om der er lidt kvikkere nu når den er installeret med AHCI?
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2014 - 20:13 #12
Næ men den er nu ganske hurtig, jeg håber på, at problemet med forbindelses tab til mus og tast. er forsvundet, men det må tiden vise.
Her sker nu mærkelige ting. Jeg har en ekstra HDD. som kører som D-drevet, og kun bruges til backup. I går skulle jeg bruge et program,
men, havde pludselig ingen rettigheder til noget som helst, alt
var utilgængelig. Det var så grelt, at jeg måtte formatere drevet for at det kunne bruges igen. Det var et GPT drev, men det har det kørt som hele tiden. Nu har jeg formateret det til MBR, og det kører nu upåklagelig, med de ny indkørte backupper. Nå heldigvis kunne jeg tilslutte en tredie HDD backup og få mit program.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. januar 2014 - 22:05 #13
Ja det er nu dejligt at ligge inde med backup
Synes det er synd for dig du har haft så store problemer med at opgradere. Overvejede du ikke kun at køre med Windows 7 da du startede at geninstallere derfra?
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2014 - 23:50 #14
Ja backup bør enhver lære i sin computer ABC, vi har jo set mange triste tilfælde her på E. hvor f.eks. uerstattelige familiebilleder
er forsvundet.
Jeg kunne desværre ikke overveje, at køre med win7 pro, for så havde jeg holdt mig til den. Jeg hentede den som en lovlig Iso fra Microsoft egen server, men jeg har ikke nøglen. Det er så mærkeligt, at man kan opgradere fra en windows uden nøgle, men man skal bare have nøglen til w8 opgraderingen. Men man kan ikke, som på windows 95 starte op på opdateringen, ved at boote op på desken. Det kunne man den gang, og opgraderings nøglen blev acceptere. Der er jo sommetider nogen, som spørger efter efter en Iso, det kan de også godt finde andre steder, men så ved man ikke hvad der følger med.
Man skal hente den hos Microsoft. Hvis du er interesseret så er her linket:
http://techverse.net/download-windows-7-iso-x86-x64-microsofts-official-servers/
Avatar billede 220661 Ekspert
06. januar 2014 - 15:47 #15
Tak for link.
Jeg har en windows 7 på den anden pc jeg har, men min gamle Xp her med snart 9 år på bagen vil jeg ikke ofre en ny licens på.
Den skal måske udskiftes i løbet af foråret, eller også må jeg evt køre Linux eller finde på noget andet.
Det må tiden vise.
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2014 - 16:07 #16
Ja Linux er meget interessant. Jeg har prøver Mint Linux, det kørte storartet, og var, efter min mening, særdeles nydeligt.
Men ak, det er meget svært, uden større kundskab, at installerer programmer. Jeg kunne ikke finde en driver til min printer, som kunne køre duplex. Så skal jeg bruge dobbelt så meget papir, og det har jeg ikke lyst til. Men måske skulle man sætte sig mere ind i det. Der er jo programmet "Vine" som muliggør at køre nogle windows programmer. Og der følger et hav af programmer med, og alt sammen gratis. Det er jo egentlig fantastisk.
Det samme gælder gratis office prog. Den danske bank gik for flere år siden over til et gratis office program, og de var godt tilfreds.
Jeg er derfor forarget over, at det offentlige ikke gør det samme, i stedet for, at forære Microsoft enorme summer af skatteydernes penge, der er mere fornuftige ting at bruge pengene på.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. januar 2014 - 16:16 #17
Prøvede at se nogle billeder fra Linux Mint, og jeg er enig i at det ser fint ud.
Jeg har på den anden computer forsøgt mig med Ubunto, men bryder mig ikke rigtig om brugerfladen i denne.
Er brugerfladen a la Windows i Linux Mint?
Hvad med mailprogrem. Ved du om man kan eksportere Outlook Express 6 over i Linux Mint's mailprogram?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. januar 2014 - 16:21 #18
Er det Debian versionen du prøvede?
http://www.youtube.com/watch?v=J-XTZYL_2UM
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2014 - 16:30 #19
Ja det ser sådan ud. Er der andre som hedder Mint? Jeg har læst, at Mint nu er mere populær end Ubuntu. Ubuntu er ok som OS, men jeg bryder mig ikke om de levrete farver. Smag og behag, og hvad der er bedst, hvis altså nogen af dem er bedst, ved jeg ikke.
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2014 - 16:42 #20
Ups! havde ikke set #17
Mjaah, brugerfladen er lidt anderledes, men ikkke mere end den er umiddelbar nem at bruge.
Outlook Express 6 ? Det er jo et decideret Microsoft program, så det er vel tvivlsomt, jeg tør dog ikke udelukke det. Med Vine ???
Avatar billede 220661 Ekspert
06. januar 2014 - 16:55 #21
Ok tak for info.
Vil prøve mint på et tidspunkt som forsøg.
Har to diske i den anden pc, hvor den ene er tom, så den kan jeg lege med :-)
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2014 - 17:08 #22
Ja det er rart med en "Lege" disk. Det brugte jeg også da jeg prøvede om Microsoft ville brokke sig over, at win7, som jeg ville opdatere fra, ikke var registreret. Men det gjorde de som før nævnt ikke. Og det kunne da være, at jeg, på den disk, ville lege lidt med Mint. Men nu skal jeg lige sunde mig oven på al den windows installation.