Avatar billede pedebrydesen Nybegynder
11. december 2013 - 23:07 Der er 7 kommentarer

Går i hak lige efter opstart.

Hej eksperten!

Min computer kan godt starte op men lige så snart jeg næsten bare rører ved musen, går den i hak.
Jeg kan se at harddisken kører på fuld knald uden pause.
Jeg kan dog godt starte den i fejlsikret tilstand.

Nogen der kan hjælpe??
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2013 - 23:49 #1
Hej og velkommen til.
Har du fra fejlsikret tilstand forsøgt at gendanne til før problemet opstod?
Er problemet opstået efter en opdatering?
Avatar billede Slater Ekspert
12. december 2013 - 07:19 #2
Hvis du godt kan køre fejlsikret, så prøv evt. at lave en diagnostisk start. Gå ind i Kør (Win+R) og skriv "dxdiag" - uden anførselstegn, naturligvis.
På første fane derinde har du tre muligheder: normal, diagnostisk eller selektiv opstart. Hvis du vælger den diagnostiske og genstarter, starter computeren kun de mest nødvendige services og programmer.

Hvis det virker, så er problemet i et af dine programmer eller services. Så kan du slå dem til én ad gangen for at se hvor problemet er. Hvis ikke er problemet dybere end det.
Avatar billede Slater Ekspert
12. december 2013 - 07:20 #3
Undskyld, jeg havde sgu lige noget forkert i klippebordet der. Du skal skrive "msconfig" i kør, ikke "dxdiag".
12. december 2013 - 10:22 #4
Velkommen til E. ...

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede pedebrydesen Nybegynder
12. december 2013 - 18:37 #5
Hej.
Ja, det har jeg prøvet  og problemet blev ikke løst?
Avatar billede pedebrydesen Nybegynder
12. december 2013 - 19:03 #6
Jeg kan godt bruge computeren når jeg starter den på den måde. Men jeg kan dog ikke slette de fleste programmer?
12. december 2013 - 22:01 #7
Hvilket Styresystem ?

Specifikationer for PCén ?
RAM mm.

---

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...