Avatar billede verner0805 Nybegynder
11. december 2013 - 13:45 Der er 4 kommentarer

Har TDC som mail udbyder og har oprettet 4 mail-modtagere - søger løsning hvor hver bruger kun modtager egne mails

Jeg har en mailkonto hos TDC, hvor til jeg har oprettet 4 mail-modtagere (eg. bruger1@mail.tdc.dk; bruger2mail.tdc.dk; bruger3@mail.tdc.dk; og bruger4@mail.tdc.dk;)

Udfordringen består nu i at hver gang en af disse brugere henter mails hjem via. f.eks. Outlook, så modtager vedkommende alle mails til alle 4 brugere.

Jeg har fået forklaret at dette skyldes at de 4 brugere er aliasser, som alle er knyttet til en og samme "mail-box" (sammenligning med en postkasse ved en villa hvor al post til alle beboere lægges i den samme postkasse, og hvor den der tømmer postkassen tager al post med indenfor).

Jeg vil nu gerne installere og konfigurere noget software således at hver af de 4 brugere nu kun modtager mails adresseret til specifik til brugeren. Jeg har en maskine der vil blive dedikeret som lokal mail-server. Denne maskine kører Windows 8 (64) og vil evt. også blive anvendt som printer-server.
Mail-klienterne vil som udgangspunkt bruge Outlook, men hvis web-mail tillades vil dette blot være en ekstra bonus.

Jeg kan anvende TDC's mailserver med POP3 og ASMTP (har én bruger id med tilhørende password) til at sende/hente mails.

Nu er mine spørgsmål så:

1 - Findes der (helst) gratis software ala Exchange som umiddelbart giver den ønskede funktion ? - i givet fald hvilken ?

2 - Har prøvet at installerer SmarterMail som mailserver program og kan her fint hente og sende mails, men også her modtager hver bruger alle mails til alle brugere - hvordan sikrer jeg at mails bliver fordelt mellem mine brugere ? (her er det OK med en generel beskrivelse - så må jeg selv søge den specifikke løsning)

Ser frem til at modtage jeres input.
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. december 2013 - 13:58 #1
Du kan ikke skille det ad i pop3mail du sal over i noget Exchange Server
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. december 2013 - 14:07 #2
sal=Skal det skal lige tilføjes at hvis det er Outlook Express kan det lade sig gøre!
Avatar billede verner0805 Nybegynder
11. december 2013 - 16:04 #3
Jeg tænkte godt at jeg skulle over i noget egentlig mail-server noget som f.eks. Exchange Server, hvilket da også er grunden til at jeg har prøvet at installere SmarterMail, der skulle være en "Exchange level"-mail server...

Umiddelbart virker SmarterMail fint og modtager mails fra TDC's mail server via POP3 - min udfordring er som nævnt nu at det ladet til at være den bruger i SmarterMail der henter mails fra TDC der modtager alle mails til alle mine brugere (aliaser i hos TDC) frem for serveren der modtager mails og fordeler dem...

Jeg havde en "idé/tanke" om at serveren ville hente alle mails for mine brugere og siden "fordele" dem til de individuelle brugere...det er denne opsætning jeg tror/føler jeg mangler at få sat rigtigt op...
Avatar billede verner0805 Nybegynder
11. december 2013 - 16:05 #4
...samme problemstilling gør sig vel også gældende for Exchange Server...