Avatar billede kvalmen Nybegynder
26. november 2013 - 17:45 Der er 1 kommentar

Kernel Power (41) Crash

Hej jeg har et stort problem. Min computer er begyndt at restart ud i det blå, lad det være BSOD eller bare til en lille restart. Jeg skiftede den forrige Strømforsyning ud, da den var problemet før, men nu er jeg kommet i tvivl, om det egentlig var strømforsyningen, men computeren, som var problemet.
Jeg har søgt på internettet, og folk siger det kan være drivers, men alle mine drivers er "Up to date". En ven påstår at det kan være et stik, eller stikdåse, som fejler osv. osv.

Jeg har ingen anelse om det her, så jeg ville blive glad for nogle ideer til hvad det egentlig kan være? Hvis i mangler lidt mere info, så skriv!
PS: Du redder min dag!
Tak for at læse beskeden
-Mathias
Avatar billede 220661 Ekspert
26. november 2013 - 23:52 #1
Dårlige forbindelser kan godt give bsod. Der er jo flere steder de kan opstå. Er pc bskidt indeni, opstår det hyppigere. Så er pc beskidt rengør den.
Hjælper dette ikke på problemet så havde jeg fortsat med at teste hhv ram og selve harddisken for fejl.
Klarer disse også testen, så havde jeg geninstalleret Windows.
Jeg har oplevet at en Xp maskine kunne lave bsod med en dårlig insyalltion. Jeg havde samtidig også en fejlbesked fra boot om at jeg havde en videokort fejl fra den opstarts lyd jeg havde.
Er nyinstallation fjernede ikke fejlkoden fra bundkortet, men pc kunne køre bagefter. Sendere installerede jeg Win 7 på den, og herefter fik jeg ikke denne boot fejlkode. Hvad der er grunden til dette ved jeg dog ikke.