Avatar billede Mummi748 Nybegynder
22. november 2013 - 18:13 Der er 5 kommentarer

Min mus fryser efter et stykke tid

Hej alle! Men mus på min bærbar Asus computer fryser efter et stykke tid. Jeg køre med Windows 8, nogen der kan hjælpe mig med dette problem? Har prøvet at trykke helt vildt på f8 under opstart men det hjælper ikke..
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2013 - 18:31 #1
Hej og velkommen til.
Sker det inden systemet er loadet færdigt?
Hvis det loader færdigt, kan det måske tænkes at det er et progam/tjeneste der starter med Windows der bøvler.
Du kan ikke umiddelbart starte i fejlsikret ved at taste F8 under opstart på Windows 8. Det skal aktiveres i msconfig under boot:
http://www.howtogeek.com/107511/
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2013 - 18:34 #2
Ind under msconfig start fanen kan du se hvad der starter med systemet. Der er sikkert programmer der ikke behøver at starte med systemet.
Du bør dog ikke deaktivere driver til din touch pad, dit antivirus, og evt startfil til java update. Resten kan du prøve at deaktivere og lade computeren starte op med de indstillinger.
Avatar billede Mummi748 Nybegynder
23. november 2013 - 18:17 #3
Det sker ikke noget når jeg spammer f8?
Avatar billede Mummi748 Nybegynder
23. november 2013 - 18:18 #4
Nej der sker under opstart når alle andre programmer er startet op
Avatar billede 220661 Ekspert
24. november 2013 - 09:05 #5
Hvis du så hurtigt du kan det åbner joblisten, er det så en svchost tjeneste der sluger kraften ud af computeren?
Er det, så må du prøve at deaktivere programmer der starter med systemet.
Jeg kører ikke selv Win 8 endnu, men kan du ikke komme ind i systemet med ded det der beskrives i linket jeg lagde, eller fyser den for dig før du kan nå det?
Inde under msconfig-start kan programmer der starter deaktiveres.
Prøv at deaktivere det hele minus dit antivirusprogram, tuochpad og opdatering til Java, og se om den så kan køre.