Avatar billede emlius Praktikant
21. november 2013 - 12:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ny gamerskærm, hvad gør jeg?

Hej!

Jeg har lige fået bygget mig en ny pc, til min store glæde! Tilgengæld er jeg kommet i tvivl om jeg overhovedet udnytter computerens potentiale med den skærm jeg har nu til dels fordi min skærm tit opfører sig underligt (under hurtige cutscenes/spil "hakker" den i den nedre halvdel af skærmen, næsten som om nogle frames ikke kan følge helt med der.)
Derfor kunne det være skønt hvis i kunne komme med nogle indput til hvad jeg burde gå efter :)

Min nuværende skærm:
Acer G245HAbid - noget i denne dur:
http://www.acer.ca/ac/en/CA/content/model-datasheet/ET.FG5HP.B01

Mine pc specs:
Intel Core i5-4670K Processor
MSI Z87-G45 Gaming, Socket-1150
EVGA GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA
Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB (4GBx4GB)

Mit budget og tanker: maks 2000 kr. (3D funktion er jeg ligeglad med, bruger det ikke så længe man skal bruge briller, det bliver bare et irritationsmoment)

Jeg håber i kan og vil hjælpe mig!
Mvh. Emil
Avatar billede SkarpC Nybegynder
21. november 2013 - 12:37 #1
Ved desværre ikke specielt meget om skærme, men jeg ved at den skærm flest gamere køber for tiden er:
http://www.edbpriser.dk/skaerm/benq-xl2411t-sort-id-7053695.aspx

Grunden her til er at den er 120hz..
Avatar billede Blandy Praktikant
21. november 2013 - 13:05 #2
Det med de 120Hz har bare noget at gøre med den er 3D kompatibelt, med f.eks nvidia 3d vision.

Det der kræves af en god skærm er lav responstid, og højkontrats f.eks. og hvad farvespectre den kan gengive.
Avatar billede SkarpC Nybegynder
21. november 2013 - 13:08 #3
Men det med de 120hz har også det at gøre at den kan vise dobbelt så mange billeder end dem på 60hz altså skulle det være bedre. Jeg ved godt de 120hz er i henhold til 3d funktionaliteten..
Avatar billede Blandy Praktikant
21. november 2013 - 13:17 #4
Men du skal i hvertfald have et GPUkort der kan sparke nogle frames af sig, for at du får udnyttet de 120 Hz. Får du ikke mere end de 60 frames, skulle det (næsten) ikke kunne betale sig og give det i merpris.

Men med det kort du har baseret på 780GTX burde du kunne smide en del frames af. Køber du en 120Hz skærm, får du næsten automatisk en skærm med lav responsitd. om ikke andet på omkring de 5ms eller derunder.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
21. november 2013 - 13:50 #5
Hvis din processor kun er på 1,6 GHz så kan det være der for.

Du kan finde ud af om det er det, ved at trykke Ctrl+Shift+Esc og vælige "Ydeevne" og hvis CPU-brug er over 70% så er det nok det der er galt.
Avatar billede emlius Praktikant
21. november 2013 - 14:42 #6
Så løsningen til mit problem er at købe den BenQ som SharpC foreslog?

MadsHaupt: Processor burde ikke være et problem, da jeg overclocked kører i hvert fald de 3,8 Ghz på en quadcore :)