Avatar billede andpek2323 Nybegynder
19. november 2013 - 23:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Indhold skal vises ved siden af hinanden

hej.

jeg vil gerne vise de 15 nyeste indslag fra min database, og bruger jeg ved nederstående kode til, og det fungerer som sådan entlig fint nok, men jeg kunne godt tænke mig at jeg kunne få det til og stå ved siden af hinanden, istedet for at det bliver vist under hinanden, da det jeg vil vise fra databasen entlig bare er nogle små informationer, og der sagtens ville kunne stå 3 -4 stykker ved siden af hinanden. meeeeennnnn hvordan gør jeg det ??

<?php
    $server = "";
    $brugernavn = "";
    $kode = "";
    $db = "";

    mysql_connect($server , $brugernavn , $kode) or die(mysql_error());

    mysql_select_db($db) or die(mysql_error());

    $data = mysql_query("SELECT * FROM brugerinfo ORDER BY id DESC LIMIT 15" )or die(mysql_error());

    while ($info = mysql_fetch_array($data))
    {

    echo "<p><h3>".$info['navn']."</h3>".$info['beskrivelse']."</p>";

    }

    ?>
Avatar billede arne_v Ekspert
19. november 2013 - 23:58 #1
Outputter noget HTML som ikke laver linieskift efter hver raekke fra databasen.

Typisk lavet ved at have en taelle indenfor while loekken og kun lave linieskift naar den modulus noget er 0.
Avatar billede andpek2323 Nybegynder
20. november 2013 - 00:07 #2
nu har jeg ikke meget forstand på det, men hvordan vil koden så se ud??
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2013 - 00:13 #3
Her er et gammelt eksempel til inspiration:

<?php
$con = mysql_connect('localhost', 'root', '') or die(mysql_error());
mysql_select_db('Test', $con) or die(mysql_error());
$query = mysql_query('SELECT f1 FROM t1', $con) or die(mysql_error());
echo '<table border="1">';
$nocols = 3;
$n = 0;
while($row = mysql_fetch_array($query)) {
    $n++;
    if($n % $nocols == 1) echo '<tr>';
    echo '<td>' . $row['f1'] . '</td>';
    if($n % $nocols == 0) echo '</tr>';
}
if($n % $nocols != 0) echo '</tr>';
echo '</table>';
mysql_close($con);
?>
Avatar billede andpek2323 Nybegynder
20. november 2013 - 23:33 #4
Hej igen.

tusind tak for dit svar, det fungerer fint det du har skrevet, men nu har jeg siddeet og bakset lidt med det, og jeg kunne godt tænke mig at der ikke er nogle ramme/border, og når jeg skriver den til 0, så forsvinder den selvfølge også godt nok, men så står informationerne bare klods op af hinanden, hvordan gør man så der kommer lidt mellemrum imellem uden at der er en ramme.

min kode ser sådan her ud:

    <?php
$con = mysql_connect('', '', '') or die(mysql_error());
mysql_select_db('film_siden_dk', $con) or die(mysql_error());
$query = mysql_query('SELECT * FROM brugerinfo ORDER BY id DESC LIMIT 8', $con) or die(mysql_error());
'<table border="0">';
$nocols = 3;
$n = 0;
while($row = mysql_fetch_array($query)) {
    $n++;
    if($n % $nocols == 1) echo '<tr>';
    echo '<td>' .$row['beskrivelse'].$row['']. '</td>';

        if($n % $nocols == 0) echo '</tr>';
}
if($n % $nocols != 0) echo '</tr>';
'</table>';

mysql_close($con);
?>
Avatar billede arne_v Ekspert
21. november 2013 - 01:45 #5
<HTML5 kan du bruge cellpadding attribut i table.

Men du boer bruge CSS - jeg er ikke god til CSS men Google siger at man kan bruge border-spacing.
Avatar billede andpek2323 Nybegynder
15. januar 2014 - 21:06 #6
Hej arne, kan du ikke smide et svar så du kan få dine point :), og jeg kan få lukket den her.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. januar 2014 - 21:17 #7
svar