Avatar billede pstidsen Novice
18. november 2013 - 18:23 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Internet på Windows XP

Jeg har lige formatteret en gammel Compaq CQ2000 (SN CNX9130N09) med Windows XP (brugte tricket med C:\WINDOWS\I386\WINNT32.exe), men nu skal jeg have hjælp til at få den brugbar. Jeg er så ung at jeg stort set aldrig har brugt ældre OS end Vista.

Først og fremmest skal jeg have den på internettet. Før jeg formatterede den kunne man hoppe på det trådløse internet (eller, det virkede ikke helt, men man kunne i hvert fald PRØVE at oprette forbindelse), men nu kan jeg slet ikke finde noget med trådløst internet. Skal jeg have fat i en driver?

Og når vi er ved dét, drivere.. Hvad gør man så med Windows XP
Avatar billede 220661 Ekspert
18. november 2013 - 19:12 #2
Hov der står godt nok model 2003 på denne. man prøv at hente lan driveren og se om du kommer på nettet.
Er du først på nettet kan du køre Slimdrivers og få resten.
Det er muligt du også skal bruge en chipsæt driver.
Prøver at lede videre efter den rette model.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. november 2013 - 19:19 #3
Det her er måske bedre http://www.nodevice.com/driver/cq2000uk/get102340.html
Det er en uk model, man driveren burde vel være den samme
Avatar billede pstidsen Novice
20. november 2013 - 18:05 #4
Jeg tror internettet vil fungere hvis jeg sætter et kabel i, men kan jeg ikke undgå at skulle til at trække kabler? Det var egentligt det jeg gerne ville.
Avatar billede pstidsen Novice
20. november 2013 - 22:00 #5
Se bort fra #4.

Jeg har nu opdateret med SlimDrivers, men der er stadig ikke hul igennem på den trådløse. Så vidt jeg kunne se, var der slet ikke en trådløs driver at installere i SlimDrivers.

Se: http://gratisupload.dk/billede/thumb/704371/full/
21. november 2013 - 06:29 #6
Check/se i ENHEDSHÅNDTERINGEN mht. evt. manglende driver / enhed ?
Avatar billede pstidsen Novice
27. november 2013 - 17:19 #7
Sådan ser enhedshåndtering ud: http://gratisupload.dk/billede/thumb/704621/full/ men den står bare og søger i en eeeeeeeevighed... : http://gratisupload.dk/billede/thumb/704622/full/
Avatar billede pstidsen Novice
30. november 2013 - 11:12 #8
Har I nogle forslag?
Avatar billede pstidsen Novice
04. december 2013 - 11:55 #9
Jeg fik lige en idé; kan det lade sig gøre? Jeg har en gammel bærbar med trødløst netkort. Kan jeg pille kortet ud af den og putte det over i den stationære og så installere en driver til det nye netkort.

Hvis ja, så ville en lille miniguide til hvordan man finder netkort og indsætter det i den stationære være dejligt!
04. december 2013 - 12:18 #10
Ref #9: NEJ - det skal du ikke forvente ;-)
Avatar billede pstidsen Novice
04. december 2013 - 12:35 #11
Hvad kan jeg så gøre....?
Avatar billede pstidsen Novice
15. december 2013 - 16:10 #12
Jeg trækker ledning.. :s

Nogle, som vil have points?
Avatar billede pstidsen Novice
18. december 2013 - 09:05 #13
Lukket.!