Avatar billede tiger_dk Mester
12. november 2013 - 19:42 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Byt om på rækkefølgen med trådløs og alm. netkort

Hej

Jeg har i min pc, et alm. netkort også et trådløst netkort siddende på bundkortet. Så kommer spørgsmålet, når de er installeret og man kan se dem i enhedshånteringen. Kan man så få den ene til, at være første periotit, dvs. hvis netforbidelsen f.eks. forsvinder og kommer tilbage igen, så starter nettet på det alm. netkort med kabel forbindelse i stedet for, at hoppe over det trådløse kort ? Der er selvfølgelig muligheden, at deaktivere det ene kort, men det er jeg ikke interesserede i, begge enheder skal helst køre. Da vi har en trådløs printer.

Sagt på en anden måde, kabel forbindelsen til internet og den trådløse forbindelse til printeren !

Styresystem: Windows 7 Home Premium - 64 Bit

Mvh
tiger_dk
Avatar billede nissen2630 Novice
12. november 2013 - 20:45 #1
Dette skulle vel løse problemet:
http://hardforum.com/showthread.php?t=1445677
Avatar billede tiger_dk Mester
12. november 2013 - 21:49 #2
Det har jeg også prøvet, men den vælger stadig den trådløse forbindelse som første prioritet, selvom jeg har sat LAN øverst i kort og bindinger. Det jeg gerne vil er, at begge kort er aktiveret, mens LAN skal bruges til internet og den trådløse forbindelse, f.eks. skal bruges til en trådløse printer !
Avatar billede tiger_dk Mester
12. november 2013 - 22:50 #3
jeg har uploadet et billede her http://billedeupload.dk/images/HYyoj.jpg som viser hvad jeg mener, det er LAN-forbindelsen der skal være internet på, mens den trådløse skal kommer efter den ! LAN-forbindelsen skal være  første prioritet til nettet !
Avatar billede nissen2630 Novice
12. november 2013 - 23:20 #4
Den er jeg helt med på.. Men du kan jo sætte prioriteten ved at følge den vejledning der er på linket

Under avanceret flytter du din lan forbindelsen så den står øverst og her dermed første prioritet.

Det virker da jeg lige har testet ved at pille kablet ud af maskinen.
Den hopper så på mit trådløse og når kablet sættes i igen hopper den tilbage på det kablede kort
Avatar billede tiger_dk Mester
12. november 2013 - 23:41 #5
jeg har sat lan forbindelsen så den står øverst og dermed har første prioritet, men når jeg f.eks. genstarter maskinen og den starter op igen i windows, så starter den trådløse forbindelse  internetforbindelsen alligevel, til trods at jeg har sat lan forbindelsen øverst og, at det var den der skulle starte i stedet !
Avatar billede nissen2630 Novice
13. november 2013 - 04:42 #6
Nu er jeg med.

Lan forbindelsen vil blive protieret over wifi hvis den er øverst.
Wifi (Det har man jo bedt om ved at aktivere den) vil altid være tændt med det er lan forbindelsen der bliver brugt nå den er tilstede.

Du burde kunne se at det er din lan forbindelse der bruges i joblisten under fanen 'Netværk'
Avatar billede tiger_dk Mester
13. november 2013 - 11:09 #7
Jeg tror det er som det skal være nu, og dog. For da jeg skrev ncpa.cpl ned i Søg i alle programmer og filer (efter jeg havde startet maskinen op her til morgen) og kom ind til forbindelserne, så var det som om, at den trådløse forbindelse blev afbrudt og gik over til LAN, men så efter et lille stykke tid, hoppede den tilbage til den trådløse igen. Jeg ved ikke om det er har noget at gøre med, i hvilke rækkefølge de to kort er installeret i, du kan prøve at se her http://billedeupload.dk/images/pja.jpg om det overhovedet skulle have noget at sige.

Det er bare lidt sjovt, at når jeg har sat LAN som nr. 1, så vælger den alligevel den tråløse forbindelse som nr. 1. Jeg var nemlig spændt om, den valgte LAN da jeg tændte maskinen, men den valgte den trådløse alligevel da jeg var kommet ind i windows !
Avatar billede nissen2630 Novice
13. november 2013 - 15:40 #8
Visnings rækkefølgen i de forskellige vinduer har intet med den rækkefølge windows bruger netkortene.
Hvad siger den inde i joblisten under netværk når du feks. downloader en fil.
Det skulle meget gerne være din LAN-forbindelse der viser aktivitet hvis kablet er tilsluttet.
Billedet at dine 2 netkort viser jo bare at ingen af dem er deaktiveret ok kan bruges.
Avatar billede tiger_dk Mester
13. november 2013 - 16:04 #9
Nu lavede jeg lige en test og det er som om, at de skiftes til at vælge mellem LAN og den trådløse forbindelse. Men når jeg ser i joblisten under netværk, så kan jeg se, at det er LAN, der tager hele slæbet !
Avatar billede tiger_dk Mester
13. november 2013 - 16:06 #10
LAN logoet og det trådløse logoet skiftes til, at blive vist ned i højre hjørne ved uret, lige er det den trådløse der vises, for ganske få. min. siden, var det LAN logoet der var der !
Avatar billede nissen2630 Novice
13. november 2013 - 19:39 #11
Du skulle helst have begge ikoner nede i højrehjørne da de begge er aktive.

Men hvis du ser skal det helst kun være LAN der køre hvis det er tilsluttet.

Wifi har sikkert en "keep alive" der ligger og køre og dermed viser aktivitet på din wifi.

Hvis du har et 3'parts program liggende og køre der håndtere dit trådløse netværk kan du prøve at stoppe de og skifte til at det er windows der skal håndtere dine trådløse forbindelser
Avatar billede tiger_dk Mester
19. november 2013 - 19:29 #12
Det ser ud til, at køre, som det skal. Jeg tror vi lukker her, vi du have nogen point ?
Avatar billede tiger_dk Mester
26. november 2013 - 14:07 #13
åbenbart ikke !