Avatar billede ksor Mester
28. oktober 2013 - 08:14 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Client til G-mail

Hvad F..... er det galt med G-mail pt. og de sidste dage ?

Outlook melder hele tiden, at den ikke kan få forbindelse - kun en gang imellem for den hovederne og når man så vil se teksten i meddelelsen, kan DEN ikke hentes !

Google har lavet noget om, men TILSYNEladende virker den som web-mail - er det ved at gøre det FOR besværligt at bruge klient ?

Har andre lignende problemer ?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. oktober 2013 - 10:22 #1
det kører fint på min ipad. Min er sat til at bruge SSL og port 993 til indgående post - tjek din opsætning.
SMTP (udgående post) bruger så port 465.
Avatar billede wjens Guru
28. oktober 2013 - 13:56 #2
Har den sidste uge oplevet jævnlige udfald på nettet generelt. Ikke kun Gmail. Udfald fra få sekunder til mega sløvt i en halv time. Oplevet på flere adresser (Aarhus) og forskellige PC'ere, så tror ikke at det er i mit hus. Nogen roder med noget.

Ved udfald viser min Outlook samme reaktion, som du nævner, ved kontakt til gmail. Med samme opsætning som claes57.
Avatar billede ksor Mester
28. oktober 2013 - 15:25 #3
NSA ???????????

Opgaven 'MinGmail: Mappe: Indbakke Søg efter ny post. ' rapporterede en fejl (0x800CCC0E) : 'Outlook kan ikke hente mappen Indbakke fra IMAP-e-mail-serveren for kontoen MinGmail. Fejl: Der kunne ikke etableres forbindelse til serveren. Hvis du fortsat modtager denne meddelelse, skal du kontakte serveradministratoren eller internetudbyderen (ISP).'

Her er den komplette fejlmeddelelse, og det er først opstået den sidste lille uges tid !

Findes anden mulighed for gratis mail - i Danmark - så NSA ikke lytter med ?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. oktober 2013 - 15:44 #4
tjek din gmail-konto - kan du tilgå den via web? bare for at finde ud af, om deet er gmail/google eller outllok, der fejler.
JJeg tvivler på om NSA gider tjekke din mail - men hvis du er interessant nok, så gør de det uanset hvilken udbyder, du bruger (de låner datastrømmen mens den er undervejs)
Avatar billede ksor Mester
29. oktober 2013 - 17:48 #5
I dag 29-10-13 har det da været helt galt !

Jeg kan godt komme på via web, men Outlook falder af med disse to fejlmeddelelser:

Opgaven 'Undersøger, om der er ny post i de mapper, der abonneres på, på MinGmail.' rapporterede en fejl (0x800CCC0E) : 'Outlook kan ikke hente mappen (null) fra IMAP-e-mail-serveren for kontoen MinGmail. Fejl: Der kunne ikke etableres forbindelse til serveren. Hvis du fortsat modtager denne meddelelse, skal du kontakte serveradministratoren eller internetudbyderen (ISP).'

og dernæst:

Opgaven 'MinGmail: Mappe: Indbakke Søg efter ny post. ' rapporterede en fejl (0x800CCC0E) : 'Outlook kan ikke hente mappen Indbakke fra IMAP-e-mail-serveren for kontoen MinGmail. Fejl: Der kunne ikke etableres forbindelse til serveren. Hvis du fortsat modtager denne meddelelse, skal du kontakte serveradministratoren eller internetudbyderen (ISP).'

På et tidspunkt så det ud til at virke normalt, men der kom en del GAMLE mails med ... så det var altså stadig ikke OK !

Hvordan F..... får man fat i de åndsvage Google-folk - de har jo bare oprettet en 'gruppe', hvor en flok mere eller mindre uvidende  brugere kan sidde og diskutere med hinanden ... egentlig support er en by i Rusland !!!!!

HVORFOR F..... SKAL MAN SÅ TIT BRUGE SÅ MEGET TID PÅ DET GOOGLE SHIT !
Avatar billede claes57 Ekspert
29. oktober 2013 - 17:55 #6
når web-delen virker, så er det nok din outlook og dens forbindelse, der driller.
Avatar billede ksor Mester
29. oktober 2013 - 21:02 #7
Det er jeg godt klar over, men

1)hvorfor virker den PERIODISK

2) hvad er ændret - intet er ændret i min opsætning af Outlook

Jeg kan derimod konstatere, at Google har ændret en del på udseendet af web mailen siden jeg var der sidst.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. oktober 2013 - 21:17 #8
du skælder udelukkende ud på google - men ikke på microsoft som måske burde have opdateret deres program.
Er det Nets fejl, eller Oracles fejl, at nemid gik ned. Oracle har rettet fejl i deres, og Nets får så ikke fulgt op på det.

Her vil jeg så sige, at dit problem ligger hos Microsofts outlook, da min ipad (ios 7) og windows (8) med thunderbird begge klarer gmail fejlfrit.
Hvilken outlook har du (årgang/version)? og hvornår er den opdateret?
Avatar billede ksor Mester
30. oktober 2013 - 07:38 #9
Outlook 2003 og den er fuldt opdateret.

Ja, jeg er SÅ TRÆT af at bruge tid på sådanne problemer som pludselig opstår fordi en eller anden idiot ikke kan overskue konsekvensen af en eller anden fuldstændig ligegyldig ændring af mine muligheder for at kontakte andre eller ... crap !

Vi skal bare have noget som virker og er stabilt !

Hvad F..... skal vi bruge tid på sådanne pludseligt opståede problemer for ?

Hvorfor virker det periodisk i ... måske 1 time, for så ikke at virke de næste 4 timer - og det er jo altså noget som er opstået uden at jeg har ændret på noget som helst i opsætningen af Outlook !

OK - en evt. opdatering kan så ændre på noget, som jeg ikke er opmærksom på ... hertil er at sige: Det er da også genialt, hvis det er tilfældet, men du har ret, det er i så fald MS, der skal skydes !

Der burde laves en undersøgelse af det spildte tidsforbrug, der er hos private og virksomheder på sådanne problemer - det vil summere op til en hel del timer, er jeg sikker på !
Avatar billede claes57 Ekspert
30. oktober 2013 - 10:40 #10
outlook bruger en enkelt database (outlook.pst) til at holde styr på alt. Den skal der ryddes op i en gang i mellem.
http://support.microsoft.com/kb/289987/da
og derefter bør du køre diskdefragmentering på det drev, hvor filen ligger (typisk c:), så den ikke har data spredt ud over hele disken (luk alle andre programmer før diskdefragmentering køres - og tag en kaffepause til den er færdig)
Men så er outlook også så tunet, som den kan blive med dine data i.
Avatar billede ksor Mester
30. oktober 2013 - 11:03 #11
Ja, bare verden var så enkel som du beskriver den her - så var alt godt !
Avatar billede wjens Guru
30. oktober 2013 - 11:51 #12
Claes' input er relevant og noget af det man bare er nødt til at prøve i den situation. For det lyder som om problemet er på din side af stikket i væggen.

Prøv evt. også at gå fra IMAP til den mere simple POP3 opsætning.

Office 2003 er et 14 år gammelt produkt (og ikke berømt for stabilitet). Det sker altså bare at gamle programmer pludselig gør knuder helt uden at man mener at have ændret noget helst. Og så må man prøve lidt forskelligt eller opgradere produktet. Det hjælper ikke at skælde ud på hverken Google eller claes.
Avatar billede ksor Mester
30. oktober 2013 - 11:59 #13
Ja, lad den stoppe her!
Avatar billede claes57 Ekspert
30. oktober 2013 - 12:04 #14
btw: support på 2003 slutter apr 2014 - så du skal alligevel opgradere til nyere office - eller gå på thunderbird (gratis, og kan stort set det samme inkl kalender osv)
Avatar billede ksor Mester
12. marts 2014 - 00:25 #15
lukket