Avatar billede stenmann Nybegynder
18. oktober 2013 - 14:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Arbejde med tekst i Excel

Jeg laver en række dokumenter hver gang vi får en ny kunde.

Der er tale om en fuldmagt, et følgebrev, en erklæring mv.

Min tanke var at udfylde ark1 i excel med alle de tekst data jeg har brug for, så som firmanavn, adresse, CVR nr., kontaktperson mv.

På ark2,ark3,ark4 og ark5 vil jeg så have et af ovenstående dokumenter, som så tager/hente stamdata fra ark1's felter og fletter dem ind i teksten. Dermed var hvert dokument klar til printning eller til generering af PDF fil, så snart data i ark1 var udfyldt.

Jeg har svært ved at lave sætninger, hvor data/tekstfelter hentes fra ark1. Jeg har kigget på funktionen sammenkædning, men er der ikke noget som er smartere?

/Mike
Avatar billede anedi Ekspert
18. oktober 2013 - 14:34 #1
Kan du prøve at uploade et lille eksempel med en forklaring her:
http://gratisupload.dk/ ?
Avatar billede panebb Novice
18. oktober 2013 - 14:37 #2
Umiddelbart lyder det som brevfletning med Word.

Hvis det er faste sætninger, kan du dele dine sætninger før og efter inddata og så bruge en formel til at flette dem.
=C2&" "&ark1!A1&" "&ark1!A2&" "&C3
sætninger i C2 og C3 idet aktuelle ark
navnedata fra A1 og A2 på ark 1
" " giver bare et mellemrum
Avatar billede stenmann Nybegynder
18. oktober 2013 - 14:39 #3
http://gupl.dk/702928/

her ser du et eksempel.

Der er brugt en funktion som hedder sammenkædning - men kan det ikke gøres nemmere?
Avatar billede stenmann Nybegynder
18. oktober 2013 - 14:45 #4
Ja, det var præcis sådan jeg ville have det - mere simpelt end jeg havde regnet med.

='Ark1'!B5&" giver hermed fuldmagt til at "&'Ark1'!B6

Hvor felter B5 og B6 så indeholder kundedata.

Tak - læg blot et svar så får du point.

/Mike
Avatar billede panebb Novice
18. oktober 2013 - 14:50 #5
Det var så lidt.
Excel kan være både enkelt og kompliceret :-)
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
22. oktober 2013 - 08:16 #6
Hvad er koden for at hente filen???