Avatar billede bels1 Nybegynder
15. oktober 2013 - 15:46 Der er 3 kommentarer

Kan ikke længere vælge "Ja, aktiver beskyttelse" i mit dok.

Hej

Jeg bruger Word 2003, Styresystem Windows 7.

Jeg har et dok. i Word, hvor jeg tidligere har kunnet beskytte og kun tillade udfyldning af formularfelter.

Lige pludselig er denne mulighed grå, jeg kan ikke vælge "Ja, aktiver beskyttelse".

Jeg har prøvet at lukke for Word og lukke op igen.

Hvad gør jeg?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
15. oktober 2013 - 19:34 #1
Hvis du bruger ruden "Protect Document" (Beskyt dokument), skal du under "2. Editing restrictions" (Redigeringsbegrænsninger) slå afkrydsningsfeltet til og vælge "Filling in forms" (Udfyldning af formularer). Først derefter kan du klikke på "Yes, Start Enforcing Protection" (Ja, aktiver beskyttelse).

(Min Word 2003 er engelsk, så måske de danske oversættelser ikke er 100 % korrekte).

Har du gjort sådan?

TIP: Hvis du viser værktøjslinjen "Forms" (Formularer), kan du slå beskyttelse til og fra via hængelåsen til højre i værktøjslinjen.
Avatar billede bels1 Nybegynder
15. oktober 2013 - 23:40 #2
Ja undskyld. Det skrev jeg ikke. Jeg HAR sat kryds i "tillad udfyldning...
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
16. oktober 2013 - 12:50 #3
Prøv at vise værktøjslinjen "Control Toolbox" ("Kontrolelementer"). Er første ikon, "Design Mode" (Designtilstand) slået til? I givet fald, slå den fra - prøv så om ikke beskyttelse virker.

Hvis det ikke var problemet: Har du mon fået indsat elementer af typen ActiveX control (den type, der indsættes via værktøjslinjen "Kontrolelementer") i stedet for almindelige formularfelter? Det kan også i nogle tilfælde forhindre beskyttelse.