Avatar billede per2edb Praktikant
14. oktober 2013 - 16:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

2 comboboxe

Jeg har 2 comboboxe på en Form

Combobox 1. har navnet Afdeling.
Her er der en værdi i Column(0) som skal bruges i combobox 2

I Combobox 2 har jeg en Where:

WHERE (((xxx.AfdelingsId)=Me![Afdeling].Column(0)));

Column(0) giver fejl det gør ItemData(0) også

Hvordan fanger jeg så værdien
Avatar billede terry Ekspert
14. oktober 2013 - 17:03 #1
If you use a query as the row source you can open the form and choose a value from the first combo. Then you can alter the criteria in the query and execute to see if you get the right values. If you don't then you obviously have entered the wrong criteria.
You can use the expression builder to help find the right criteria.
Avatar billede per2edb Praktikant
14. oktober 2013 - 17:18 #2
Det bliver jeg ikke klogere af.

If you use a Query <= Ja det gør jeg

You can use the expression builder <= Har jeg gjort. Det er ok

Hvis jeg manuelt lægger en værdi i Me![Afdeling].Column(0) så virker det.

Når jeg bruger:  WHERE (((xxx.AfdelingsId)=Me![Afdeling].Column(0)));

Får jeg Fejlen:

Der er en ikke defineret funktion
[Me]![Afdeling].Column
Avatar billede terry Ekspert
14. oktober 2013 - 19:41 #3
Hvis jeg manuelt lægger en værdi ??

don't you have values in the combo you can choose from, don't understand why you need to manually enter a value, or even how you can
Avatar billede terry Ekspert
14. oktober 2013 - 19:42 #4
If you can send an example dB then maybe I can see whats wrong, otherwise not easy to help.
Avatar billede per2edb Praktikant
15. oktober 2013 - 14:35 #5
Jeg vil være meget taknemmelig hvis du vil se på mit eksempel

Logger i Dropbox:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/12398243/db1.mdb

ellers må jeg have en e-mail adresse
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2013 - 14:43 #6
Jeg har en eksempel db ang. combobokse til download på www.databasemakers.com

Ang. dit problem så er det nok:

WHERE (((xxx.AfdelingsId)=form!NavnPåForm![Afdeling));
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2013 - 14:44 #7
...jeg kan ikke tjekke din db, da jeg er bag en firewall, som ikke tillader dropbox...
Avatar billede per2edb Praktikant
15. oktober 2013 - 15:43 #8
Så virker det. 1000 tak
Vil du lave det så du kan få point
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2013 - 09:19 #9
hvem... mig?~)