Avatar billede FTFT Nybegynder
27. september 2013 - 17:06 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Medion PC MT 7

har 2 spørgsmål:

Maskinen kommer med nogle bib/hyle lyde ved opstart og vil ikke opstarte. Kan ikke finde nogen steder på nettet hvor lydene beskrives, heller ikke i bruger manualen.
Nogen der kender disse lyde ?
Jeg har måske rammene mistænkt...

Samtidigt kan jeg heller ikke helt tyde hvilke ram maskine er født med ?

Tak på forhånd
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2013 - 17:25 #1
Har du flere ram klodser i maskinen, så prøv at starte med kun en af gangen, for at tjekke om det kan være disse der er problemet.
Får man maskinen op at køre findes der flere forskellige programmer der kan afsløre om hvilke ram du kører med.
Crusial Scan er et af dem.
http://www.crucial.com/systemscanner/
Avatar billede FTFT Nybegynder
27. september 2013 - 17:39 #2
Hej igen

jeg har prøvet først med den ene, bagefter den anden - uden held. Er det usandsynligt det kan være begge der er defekte.

Det skal tilføjes maskinen blev mig givet af en kraftig ryger, så vi rengjorde maskine forsigtigt på printpladen, blæser, ram, ledninger mv - jeg tænker om vi kan have brændt noget af der ?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2013 - 17:44 #3
prøv at fjerne alt strøm fra den, og tag det lille battri ud på bundkortet i 5 min. Når det lille batteri er ude tryk og hold startknappen nede i ca 30 sek.
Efter 5 min genmonter batteri og strøm og se om pc så vil starte.
Er alle kabler korrekt monteret i den efter i har renset den?
Nogle gange glemmer man at tilslutte ekstra strøm som grafik kortet skal bruge. Prøv at tjekke det hele efter.
Avatar billede FTFT Nybegynder
27. september 2013 - 18:17 #4
Dette er hermed afprøvet. Det medførte vi fik Windows opstart logo at se og sluttede brat med blåskærm.

Aht kabler og stik, tog vi billeder inden rengøring og har nu dobbelt tjekket billederne - der var ikke fejl.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2013 - 18:22 #5
Kører alle blæsere på bundkortet?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2013 - 18:25 #6
Prøv at udtage strøm til dvd drev og harddisk. Kan den så køre?
Den vil så vise "insert system disc" på en sort skærm
Avatar billede FTFT Nybegynder
27. september 2013 - 19:43 #7
Det er hermed afprøvet:

1.    gang starter maskine op og det flimrer på skærmen, man kan ane en sort skærm bag. Jeg retter på skærmstikkene på både pc og skærm, strammer skruerne men lige lidt hjælper det.

2.    gang - afbryder strømmen fuldstændig og der sker ingen reaktion på skærmen

3.    gang - afbryder strømmen igen og nu starter pc fint op uden flimmer ( har ikke rørt ved skærm kabel side gang 1) og teksten "insert a proper device or boot media" kommer på sort skærm.

Den eneste blæser der er på bundkort virker, blæser i strømforsyning virker.

4.      gang - afbryder strømmen igen og montere HD igen, men ikke CD-rom drev. Maskine starter IKKE op, men skriver fejlkode 0xc000028 og noget med ændring hardware eller software.
Genstarter igen, Windows kommer lidt igang, men afslutter med blå skærm. Herefter kører den i ring

5.      gang - afbryder strømmen igen og montere NY HD. der er W7 som er sysprep lige inden fjernelse fra anden maskine.
Maskine starter op og W7 får lidt lov inden maskinen genstarter og så er vi tilbage med flimmer på skærmen.

6.      gang - afbryder strømmen igen og genstarter. Maskinen genstarter og står stille igen blot med sort skærm - uden tekst ( som om der ikke var forbindelse mellem pc og skærm.

Endnu en genstart. Maskinen står stille igen blot med sort skærm - uden tekst ( som om der ikke var forbindelse mellem pc og skærm.

Endnu en genstart. Maskinen starter med flimmer på skærmen

Endnu en genstart. Maskinen starter og W7 får lidt lov inden maskinen genstarter

Jeg kan ikke komme videre...
Avatar billede 220661 Ekspert
28. september 2013 - 08:57 #8
Nej det kan jeg se.
Er der både grafik som løst kort, og evt et på bundkortet du kunne prøve med?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. september 2013 - 08:58 #9
Har du prøvet at spamme F8 under opstart, for at se om den kan køre fejlsikret tilstand?
Avatar billede FTFT Nybegynder
01. oktober 2013 - 07:04 #10
Jeg har nu prøvet med F8 og ved at "spamme" knappen kommer der bios boot menu frem.
Jeg skal slukke og tænde 3-4 gange inden den prøver at boote på Windows
så kan ikke komme i fejlsikret.
Grafikkort er født på bundkortet, kan jeg deaktivere og sætte andet i ?
Jeg har fundet en anden DDR3 klods at sætte i. Men er i tvivl om den passer, producenten skriver
ikke rigtig noget ?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. oktober 2013 - 13:46 #11
Er ikke sikker på om der er et sted du kan deaktivere intern grafik, men når man putter et eksternt i, så er det det den bruger.
Avatar billede FTFT Nybegynder
22. juni 2014 - 07:42 #12
Afsluttet
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2014 - 09:03 #13
Hvad var løsningen?
Avatar billede FTFT Nybegynder
23. juni 2014 - 19:58 #14
Jeg opgav og købte nyt bundkort
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juni 2014 - 15:33 #15
Ok