Avatar billede JackieNguyen Nybegynder
24. september 2013 - 17:24 Der er 7 kommentarer

Stop Opladning

Hej jeg ville bare lige spørge om der nogen som ved om man kan sætte sin computer til at oplade når den kommer ned på 20% og hvis den kommer op på 100% stopper den osv. Nogen som ved om man kan det? Du for 60 points for det
Avatar billede conz Juniormester
24. september 2013 - 18:07 #1
Hvilken computer og hvilket styresystem?

Det er meget få producenter, der (indtil videre) har sådan en indstilling.
Avatar billede JackieNguyen Nybegynder
24. september 2013 - 18:11 #2
Windows 8
Samsung
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2013 - 18:35 #3
Lytter
Avatar billede JackieNguyen Nybegynder
24. september 2013 - 18:42 #4
?
Avatar billede conz Juniormester
24. september 2013 - 19:10 #5
Du bliver nødt til at være mere specifik end bare producent. Hvad er modelnummeret på din Samsung?
Det står sædvanligvis på et klistermærke på undersiden af maskinen.
Avatar billede JackieNguyen Nybegynder
24. september 2013 - 19:39 #6
50ASE NP370R5E
Avatar billede conz Juniormester
27. september 2013 - 08:52 #7
Det ser desværre ikke ud til at Samsung har udgivet noget, som understøtter sådan en kontrol at opladningen.

Men hvis du nogensinde skulle finde en måde at gøre det på, så vil jeg hellere anbefale at du oplader til omkring 60%, også lader batteriet være opladt deromkring. Lithium batterier kan sagtens tåle klat-opladning, det er en af deres store styrker, men det tager dog stadig noget skade, hvis det bliver opvarmet. Og varmt bliver det netop oppe omkring de 100%.

Så at holde den omkring de 60% vil forbedre levetiden på lithium batterier.