Avatar billede ZeBa Ekspert
23. september 2013 - 18:10 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Windows Live Mail - Windos 8

Jeg har oprettet 3 accounts/mailadresserm, men når jeg får en mail til account A og besvarer den, så sendes den konsekvant fra account B. Det er der nok ikke noget at gøre ved, så jeg vil gerne slette account B og har flyttet alle mails derfra over i A.
Men jeg mener at have læst, at jeg risikerer, at alt forvinder, hvis man sletter en account. Nogen der ved noget om det?

I øvrigt bruger jeg udelukkende Live Mail, fordi jej havde problemer, og en fortaltem at man ikke kan bruge andet end Live Mail og Outlook under W8.
Nogen der ved noget om det?
Avatar billede vejmand Juniormester
23. september 2013 - 18:51 #1
Jeg har godt nok Windows 7 + Windows Live Mail, men jeg kan øverst til højre vælge hvilken konto en ny mail skal sendes fra. Kan du ikke det?
Avatar billede ZeBa Ekspert
23. september 2013 - 18:59 #2
Hvor øverst tilhøjre?
Og hvorfor i alverden bruger du det program?
Avatar billede vejmand Juniormester
23. september 2013 - 19:28 #3
Se her: http://gupl.dk/701839/

Ved ikke hvad du mener med hvorfor jeg bruger det program?
Det er mit mail program, og det fungerer til UG
Avatar billede ZeBa Ekspert
23. september 2013 - 22:07 #4
Nå ja, den kender jeg godt, men den skal man jo bruge hver gang, og det er jo besynderligt, at programmet konsekvent vælger en anden konto end den, som den oprindelige mail er sendt til.

Kan du importere mails fra Outlook?
Der findes ingen formatpensel som i Word.
For nu lige at nævne et par stykker.
Avatar billede ZeBa Ekspert
23. september 2013 - 22:11 #5
Og hvis man klikker på en mailadresse på en hjemmeside, så åbner Outlook en ny mail til den adresse. Det gør Live Mail ikke.
Avatar billede vejmand Juniormester
23. september 2013 - 22:41 #6
Hvis du skal importere fra Outlook, skal du lige over Thunderbird først, så vidt jeg husker.

Formatpensen bruger jeg ikke i et mail-program, så det savner jeg ikke.

Hvis jeg klikker på en mail-adresse på en hjemmeside, åbner Windows Live Mail. Du har sikkert haft Outlook installeret, og ikke ændret det til Windows Live Mail.

M.h.t. valg af konto, du benytter, når du svarer:
Har du oprettet 2 konti med forskellig adgangskode og password, eller har du oprettet flere mail-adresser f.eks. ved TDC?
Avatar billede ZeBa Ekspert
23. september 2013 - 22:53 #7
Det lyder da temmelig tåbeligt, ikke mindst i betragtning af, at Outlook er deres eget.

Formatpenslen savner jeg rigtig meget og begriber ikke, hvorfor den ikke er der. Det kan vel ikke være så indviklet, når den findes både i Outllok og Word, så mon ikke det handler om, at de lavet et skrabet program for at få os til at betale 999 for Outlook?

Jeg har aldrig haft Outlook installeret, men Thunderbird. Mener du, at det kan være årsagen, og at jeg skal afinstallere Thunderbird?

De er med samme password. Hvad mener du med adgangskode?
Avatar billede vejmand Juniormester
23. september 2013 - 23:02 #8
Har du aldrig haft Outlook installeret????
Så forstår jeg ikke din kommentar: Og hvis man klikker på en mailadresse på en hjemmeside, så åbner Outlook en ny mail til den adresse.
Det kan den vel kun gøre hvis den er på maskinen?????

Nu kender jeg ikke Windows 8, men i Windows 7 er det: Start > Standardprogrammer > Og så her vælge hvilket mail-program du vil bruge som standard.
Avatar billede vejmand Juniormester
23. september 2013 - 23:05 #9
Hvorfra har du dine mail-adresser? Er det f.eks. TDC?
Så har du kun en konto, men flere alias, det er ikke det samme som flere e-mail konti.
Avatar billede ZeBa Ekspert
23. september 2013 - 23:13 #10
#8: Je, det kan misforstås. Jeg havde Outllok på min gamle maskine.
Start > Standardprogrammer : Men jeg aner ikke, hvordan man finder frem til det i det forb...... W8.

Ja, hos TDC. Det ved jeg, men jeg forstår ikke, hvorfor det KONSTANT vælger den forkerte afsender.

Men løsningen er nok at afinstallere det konto, der driller. Men som sagt frygter jeg, at alt så bliver slettet.
Avatar billede vejmand Juniormester
23. september 2013 - 23:24 #11
Der har du forklaringen på, hvorfor den vælger "den forkerte" som afsender. Du har kun én konto hos TDC, men du kan have flere alias. Det er ikke et "Windows Live Mail" problem, men et "TDC" problem. Hvis du kunne oprette f.eks. 5 mail adresser med hver deres password, var det ikke noget problem. Men det kan du ikke hos TDC.
Hvis du vil bruge forskellige konti, skal du oprette en anden e-mail, f.eks. g-mail og oprette den i Windows Live Mail også. Så vælger den kontoen som den er sendt til, som afsender.
Avatar billede vejmand Juniormester
23. september 2013 - 23:57 #12
Her kan du se noget om at vælge standard programmer i Windows 8
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-8/choose-programs-windows-uses-default
Avatar billede ZeBa Ekspert
24. september 2013 - 12:26 #13
Men ved du, om det er rigtigt, at jeg risikerer, at alt forsvinder, hvis jeg sletter en af de 3 konti?
Avatar billede ZeBa Ekspert
24. september 2013 - 12:35 #14
Thunderbird kan i øvrigt ikke importere, fordi den ikke kan finde programmet med de gamle mails, og jeg har dem selvfølgelig kun liggende som løse filer :(
Avatar billede vejmand Juniormester
24. september 2013 - 12:37 #15
Nej, det ved jeg ikke med bestemthed........
Men hvis det er samme konto med flere alias, kan jeg ikke tro du mister dem........men garanterer ingenting.
Ligger de i samme indbakke i Windows live Mail?
Avatar billede ZeBa Ekspert
24. september 2013 - 12:43 #16
Nej, med Microsoft aner man ingenting. Men nu er jeg i gang med at ringe til dem - og har i 10 minutter vøre nr. 6 i køen.
Avatar billede ZeBa Ekspert
05. oktober 2013 - 15:43 #17
x