Avatar billede bjk87 Novice
11. september 2013 - 15:03 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme på nogle google sider

Hej.

Win 7 pro 32-bit

Jeg kan ikke komme på nogle google sider overhovedet.

Kan desværre ikke huske hvad jeg har lavet før problemet, hvis jeg i det hele taget har lavet nogle ændringer...nå nvm.

Jeg har tjekket HOSTS filen og den er ok. Jeg har scannet med MWB og den fandt da også 30 infections, som jeg nu har fjernet. Jeg har lavet en registry clean med CCleaner og fjernet cookies mv.

Problemet er der fortsat, kan ikke komme på google med hverken FF, IE eller Chrome.

Plz help !!
Avatar billede jokkejensen Novice
11. september 2013 - 15:24 #1
Avatar billede bjk87 Novice
11. september 2013 - 15:25 #2
Ja, den virker.
Avatar billede bjk87 Novice
11. september 2013 - 15:38 #3
Kan nu komme på google.dk efter jeg slettede min ff profil og indlæste backupen bagefter - men ingen andre google sider. google.dk virker kun i ff, virker fortsat ikke i Chrome eller IE.
Avatar billede jokkejensen Novice
11. september 2013 - 15:43 #4
kopier lige fra en commando prompt

nslookup google.dk

vh
Avatar billede jokkejensen Novice
11. september 2013 - 15:44 #5
sry

tracert google.dk

og paste skidtet herind.

vh
Avatar billede bjk87 Novice
11. september 2013 - 15:51 #6
1    1 ms    1 ms    1 ms  10.30.2.1
2    1 ms    1 ms    1 ms  172.22.35.57
3    5 ms    5 ms    5 ms  172.22.59.233
4    6 ms    5 ms    5 ms  172.22.59.234
5    *        *        *    Anmodning fik timeout.
6    *        *        *    Anmodning fik timeout.
7    *        *        *    Anmodning fik timeout.
8    *        *        *    Anmodning fik timeout.
9    *        *        *    Anmodning fik timeout.
10    *        *        *    Anmodning fik timeout.
11    *        *        *    Anmodning fik timeout.
12    *
Avatar billede bjk87 Novice
11. september 2013 - 15:53 #7
1    1 ms    1 ms    1 ms  10.30.2.1
2    1 ms    1 ms    1 ms  172.22.35.57
3    5 ms    5 ms    5 ms  172.22.59.233
4    6 ms    5 ms    5 ms  172.22.59.234
5    *        *        *    Anmodning fik timeout.
6    *        *        *    Anmodning fik timeout.
7    *        *        *    Anmodning fik timeout.
8    *        *        *    Anmodning fik timeout.
9    *        *        *    Anmodning fik timeout.
10    *        *        *    Anmodning fik timeout.
11    *        *        *    Anmodning fik timeout.
12    *        *        *    Anmodning fik timeout.
13    *        *        *    Anmodning fik timeout.
14    *        *        *    Anmodning fik timeout.
15    *        *        *    Anmodning fik timeout.
16    *        *        *    Anmodning fik timeout.
17    *        *        *    Anmodning fik timeout.
18    38 ms    37 ms    38 ms  87.125.87.99
Avatar billede bjk87 Novice
12. september 2013 - 08:23 #8
Kan endnu engang ikke tilgå www.google.dk her til morgen.
12. september 2013 - 09:10 #9
Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på "slet"
Pc scannes, og ved endt scanning skal pc genstartes.
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Avatar billede bjk87 Novice
12. september 2013 - 09:44 #10
Det vil jeg prøve.

Du mener vel at jeg skal starte med at trykke "scan" og ikke "slet"?
12. september 2013 - 10:08 #11
Jeps !!!
Avatar billede bjk87 Novice
12. september 2013 - 10:11 #12
Hvor er denne log gemt?
12. september 2013 - 10:20 #13
Efter [Scan] ... Vente Vente Vente ... Så [Clean] ... Vente Vente Vente ... Automatisk Genstart ...

... den bliver vist på skærmen efter (automatisk) genstart ...
Avatar billede bjk87 Novice
12. september 2013 - 10:26 #14
Der kommer intet frem efter automatisk genstart :(
12. september 2013 - 11:37 #15
Hmmm... Se i mappen

C:\AdwCleaner
Avatar billede bjk87 Novice
12. september 2013 - 11:42 #16
Mappen findes ikke.
Avatar billede bjk87 Novice
12. september 2013 - 12:20 #17
Men er der andet jeg evt. kan oplyse efter en scan? Den fjerne vel eventuelt adware når man vælger slet. Hvad skal loggen bruges til?
Avatar billede bjk87 Novice
12. september 2013 - 15:25 #18
Hvis en hijackthis log kan bruges:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Scan saved at 15:21:12, on 12-09-2013
Platform: Windows 7 SP1 (WinNT 6.00.3505)
MSIE: Internet Explorer v10.0 (10.00.9200.16686)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\taskhost.exe
C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\ProgramData\DatacardService\DCSHelper.exe
C:\Program Files\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
C:\Program Files\Common Files\Intel\Privacy Icon\PRIVACYICONCLIENT.EXE
C:\Program Files\ActivIdentity\ActivClient\acevents.exe
C:\Program Files\ActivIdentity\ActivClient\accrdsub.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\CA\TotalDefense\EndPointClient\EndpointProtection\ccEvtMgr.exe
C:\Program Files\CA\TotalDefense\EndPointClient\EndpointProtection\catm.exe
C:\Program Files\Nuance\PaperPort\pptd40nt.exe
C:\Program Files\Nuance\PDF Viewer Plus\pdfPro5Hook.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\ProgramData\FLEXnet\Connect\11\ISUSPM.exe
C:\Program Files\Nagstamon\nagstamon.exe
C:\Program Files\Gadwin Systems\PrintScreen\PrintScreen.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPHelper.exe
C:\Windows\System32\mobsync.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Windows\system32\wuauclt.exe
C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe
C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = Preserve
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=255141
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=255141
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O2 - BHO: PlusIEEventHelper Class - {551A852F-39A6-44A7-9C13-AFBEC9185A9D} - C:\Program Files\Nuance\PDF Viewer Plus\Bin\PlusIEContextMenu.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre7\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre7\bin\jp2ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Program Files\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\soundmax.exe /tray
O4 - HKLM\..\Run: [picon] "C:\Program Files\Common Files\Intel\Privacy Icon\PrivacyIconClient.exe" -startup
O4 - HKLM\..\Run: [acevents] "C:\Program Files\ActivIdentity\ActivClient\acevents.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [accrdsub] "C:\Program Files\ActivIdentity\ActivClient\accrdsub.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] %ProgramFiles%\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EventMgt] "C:\Program Files\CA\TotalDefense\EndPointClient\EndpointProtection\ccEvtMgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CATM] "C:\Program Files\CA\TotalDefense\EndPointClient\EndpointProtection\catm.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IndexSearch] "C:\Program Files\Nuance\PaperPort\IndexSearch.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PaperPort PTD] "C:\Program Files\Nuance\PaperPort\pptd40nt.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PPort12reminder] "C:\Program Files\Nuance\PaperPort\Ereg\Ereg.exe" -r "C:\ProgramData\ScanSoft\PaperPort\12\Config\Ereg\Ereg.ini"
O4 - HKLM\..\Run: [PDFHook] C:\Program Files\Nuance\PDF Viewer Plus\pdfpro5hook.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PDF5 Registry Controller] C:\Program Files\Nuance\PDF Viewer Plus\RegistryController.exe
O4 - HKLM\..\Run: [APSDaemon] "C:\Program Files\Common Files\Apple\Apple Application Support\APSDaemon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [ISUSPM] C:\ProgramData\FLEXnet\Connect\11\ISUSPM.exe -scheduler
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - Global Startup: Nagstamon.lnk = C:\Program Files\Nagstamon\nagstamon.exe
O4 - Global Startup: PrintScreen.lnk = C:\Program Files\Gadwin Systems\PrintScreen\PrintScreen.exe
O4 - Global Startup: VPN Client.lnk = ?
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~1\Office12\REFIEBAR.DLL
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = dao.int
O17 - HKLM\Software\..\Telephony: DomainName = dao.int
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = dao.int
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: Domain = dao.int
O23 - Service: ActivIdentity Shared Store Service (ac.sharedstore) - ActivIdentity - C:\Program Files\Common Files\ActivIdentity\ac.sharedstore.exe
O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe
O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
O23 - Service: Andrea ADI Filters Service (AEADIFilters) - Andrea Electronics Corporation - C:\Windows\system32\AEADISRV.EXE
O23 - Service: Agere Modem Call Progress Audio (AgereModemAudio) - LSI Corporation - C:\Program Files\LSI SoftModem\agrsmsvc.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: CAAMSvc - CA - C:\Program Files\CA\SharedComponents\AMS\win\x86\CAAMSvc.exe
O23 - Service: Total Defense Scheduler Service (ccSchedulerSvc) - Unknown owner - C:\Program Files\CA\TotalDefense\EndPointClient\EndpointProtection\ccschedulersvc.exe
O23 - Service: Cisco Systems, Inc. VPN Service (CVPND) - Cisco Systems, Inc. - C:\Program Files\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: HP LaserJet Service - HP - C:\Program Files\HP\HPLaserJetService\HPLaserJetService.exe
O23 - Service: HP Service (hpsrv) - Hewlett-Packard Company - C:\Windows\system32\Hpservice.exe
O23 - Service: HWDeviceService.exe - Unknown owner - C:\ProgramData\DatacardService\HWDeviceService.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Total Defense ISafe Service (isafe) - Total Defense, Inc. - C:\Program Files\CA\TotalDefense\EndPointClient\EndpointProtection\isafe.exe
O23 - Service: Intel(R) Management and Security Application Local Management Service (LMS) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\AMT\LMS.exe
O23 - Service: MBAMScheduler - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamscheduler.exe
O23 - Service: MBAMService - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamservice.exe
O23 - Service: Mobile Partner. OUC (Mobile Partner. RunOuc) - Unknown owner - C:\Program Files\Mobile Partner\UpdateDog\ouc.exe
O23 - Service: Mozilla Maintenance Service (MozillaMaintenance) - Mozilla Foundation - C:\Program Files\Mozilla Maintenance Service\maintenanceservice.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - NVIDIA Corporation - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe
O23 - Service: PDFProFiltSrvPP - Nuance Communications, Inc. - C:\Program Files\Nuance\PaperPort\PDFProFiltSrvPP.exe
O23 - Service: Total Defense Agent (TD Agent Service) - Total Defense Inc. - C:\Program Files\CA\SharedComponents\Agent\TDAgent.exe
O23 - Service: TeamViewer 8 (TeamViewer8) - TeamViewer GmbH - C:\Program Files\TeamViewer\Version8\TeamViewer_Service.exe
O23 - Service: Total Defense Common Elevation Service - Unknown owner - C:\Program Files\CA\Entitlement\ccprovsp.exe
O23 - Service: TM Engine (UmxEngine) - CA - C:\Program Files\CA\SharedComponents\TMEngine\UmxEngine.exe
O23 - Service: Intel(R) Management and Security Application User Notification Service (UNS) - Intel Corporation - C:\Program Files\Common Files\Intel\Privacy Icon\UNS\UNS.exe
O23 - Service: uvnc_service - UltraVNC - C:\Program Files\UltraVNC\WinVNC.exe

--
End of file - 9817 bytes
13. september 2013 - 10:21 #19
Hmm... Prøv lige denne [AdwCleaner] procedure igen  ?  ;-)

PS: Er det en firma PC ? Siden du har
* Symentec EndpointProtection
kørende ?
Avatar billede bjk87 Novice
13. september 2013 - 11:04 #20
Reporten kommer fortsat ikke :(

Ja, det er min arbejds pc.

Det skal også tilføjes at der kommer nogle popups af og til på forskellige sider med en slags reklame...og pludselig kan min pc også gå ned med bsod. Har kørt diverse hardware tests og ingen fejl fundet, så tænker det kan være i forbindelse med denne virus.
13. september 2013 - 12:54 #21
... HøjreMusseTast - "Kør som administrator..." ? for programmet ?
Avatar billede bjk87 Novice
13. september 2013 - 13:32 #22
Nope det hjælper desværre ikke :( Loggen kommer ikke frem eller er til at finde.

IE 10: http://www.google.dk - siden kan ikke vises

FF : The connection was interrupted while loading the page was loading

Chrome: SSL-Forbindelsesfejl, Fejlkode: ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR

Er der et andet program udover adwcleaner vi kan prøve med?
Avatar billede bjk87 Novice
16. september 2013 - 11:22 #23
Har tjekket mine dns settings og de er som de skal være. har endda også lavet flushdns, intet hjælper.

Når jeg laver nslookup på google.dk og google.com timer den bare ud :(

Når jeg er på et andet netværk virker det fint, så det kan vel næsten kun være et dns problem? Men det er lige med hvor det går galt :/
Avatar billede bjk87 Novice
18. september 2013 - 10:55 #24
Kunne her til morgen åbne google sider igen. Mystisk.

Lad os få lukket opagen. Karise larry smider du et svar?
18. september 2013 - 11:06 #25
Ping...