Avatar billede casablanca Seniormester
12. august 2013 - 01:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hjælp og support virker ikke

Min "windows hjælp og support" virker ikke. Når jeg aktiverer den står der, "du har ikke forbindelse til online hjælp".
Så står der jeg skal kontrollere internetforbindelse.

Men jeg har jo internetforbindelse??
Hvad er der galt?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2013 - 08:08 #1
Kan tænkes at dele af servicen er deaktiveret i tjenester.
prøv at skrive services.msc i søgefeltet.
kør ned til du finder noget med hjælp og support sevice, og se om det er sat til at starte automatisk.
Er der noget opkaldstjeneste i forbindelse med dette derinde, tjek at denne også er aktiveret.
Prøver lige at starte min egen Win 7 op, for at se nærmere på det. Sidder ved en Win Xp her :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2013 - 08:34 #2
Prøvede at se på min Win 7. Har ikke et hjælp og support felt i tjenester som jeg har i XP. Når jeg starter hjælp og support i Win 7 står der jeg ikke har adgang til den online hjælp der er. Om det er siden der ikke virker ved jeg dog ikke.
Den interne hjælp og support virker på min pc.
Oplever du at den slet ikke virker, og bare skriver det med internettet?
Avatar billede casablanca Seniormester
12. august 2013 - 11:29 #3
Ok, du har det på samme måde, kan jeg forstå. Min interne hjælp og support virker. Men jeg undrer mig bare over, hvorfor den ikke kan få internetforbindelse.
Måske man så bare må affinde sig med det, men kunne jo være der var en grund til det??!
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2013 - 11:33 #4
Jeg kunne måske forestille mig et det måske har noget med at den måde man skal tilgå tjenesten på. Om det er en Proxy server men bruger ved jeg ikke, og har ikke undersøgt nærmere.
Men måske andre kan komme med bud på det :-)
Avatar billede casablanca Seniormester
12. august 2013 - 12:00 #5
Nu er det ikke det vilde problem, og når du så også har det, så er det måske udbredt. Jeg var bare bange for det dækkede over et større problem. Jeg rettede en fejl i en driver på mit netværkskort igår og troede det måske hang sammen på en eller anden måde.
Avatar billede casablanca Seniormester
14. august 2013 - 23:22 #6
lukkes