Avatar billede casablanca Seniormester
10. august 2013 - 22:13 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

hvordan skifter jeg til wifi på min pc

Jeg har købt en Linksys n-range extender, og opsætningen kræver åbenbart, at jeg skal kable min pc fra og koble den til det trådløse netværk.

Er der nogen der kan hjælpe mig med at gøre det?
Avatar billede sadolin1978 Novice
10. august 2013 - 22:58 #1
har du trådløst i din pc ??
er det en bærbar eller stationær ??
på nogle bærbare er der en fysisk knap til det trådløse ander er det en taste kombi "Fn+en Fx tast" på den jeg sidder på nu er det Fn+F3
Avatar billede casablanca Seniormester
11. august 2013 - 01:03 #2
Nej, min pc er kablet til min router.
Det er en stationær pc.
Avatar billede kimtheman Novice
11. august 2013 - 07:45 #3
Det plejer da altid så vidt jeg husker. At være sådan man kobler computeren til med kabel til enheden og sætter denne op den vej.  Men kan da være det er anderledes på denne du har købt. Hvad hedder modellen?
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. august 2013 - 07:53 #4
Så vidt mig bekendt er det en WIFI forlænger det kræver at du har et trådløs netkort eller en WIFI USB donngle på din PC.
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. august 2013 - 08:01 #5
Kort søgning på Google!
http://kortlink.dk/lomax/crg5
Avatar billede kimtheman Novice
11. august 2013 - 08:16 #6
Der står da ikke noget om der kræves en trådløs enhed for at sætte den op?

Ved da jeg har sat andre op med kabel og og igennem dennes interface har jeg indsat netværksnavn/ Keys osv.

Så det burde vel være muligt uden en trådløs enhed for at opsætte denne?
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. august 2013 - 08:28 #7
Gad du ikke læse linket???
Specifikationer:

Enhedstype: Forlænger til trådløst netværk
Avatar billede kimtheman Novice
11. august 2013 - 08:50 #8
ja den fortæller vel bare at det er en forlænger til det trådløse net? Ikke at sådan en kræves for at opsætte denne?

Men klart den er ikke meget værd hvis man ikke har trådløse enheder der skal tilgå denne. Men det kan jo være man kun har en trådløs telefon.
Avatar billede kimtheman Novice
11. august 2013 - 08:52 #9
Den her er vel lidt i samme boldgade:
http://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?pv=WRE2205-EU0101F&pn=Zyxel&vare=806437

Og den har jeg da sat op med kabel! For derefter at tilgå den med trådløse klienter.
Avatar billede kimtheman Novice
11. august 2013 - 08:52 #10
Men har du et model nummer så får vi da lige afklaret om det kan lade sig gøre.
Avatar billede larsini Seniormester
11. august 2013 - 09:41 #11
jeg har netop i fredags igangsat en linksys re1000 extender og det gjorde jeg som følger:
1 wifi router skal være aktiv
2 cd med software sættes i en pc med trådløst netkort eller net-dongle
3 softwaren som fulgte med re1000 finder selv wifi signalet og du melder extenderen til routeren med adgangskode etc
4 på routeren bør der køres med mac-filter

og det er så det

re1000 kan køre enten trådløst, eller dvs den kan ikke trådløst og kablet på samme tid, som i mit tilfælde, kablet til en ældre stationær som har fået et nyt netkort (99,- kr). min 10 år gamle stationære kørte ikke godt med trådløst net baseret på en usb dongle
Avatar billede larsini Seniormester
11. august 2013 - 09:44 #12
ps jeg tror nu også re1000 kan sættes op kabelforbundet til router, jeg har ikke prøvet idet min router som er en webcube fra 3 ikke har mulighed for kabelforbindelse
Avatar billede casablanca Seniormester
11. august 2013 - 10:43 #13
Det er en Linksys wireless-N Range extender
N300

Når jeg sætter cd i i forb. med opsætningen, står der, at før opsætningen skal min pc være tilsluttet det trådløse netværk.
Så jeg går ud fra, jeg kan plugge pc til med kabel igen efter opsætningen.

Jeg husker, at jeg i forbindelse med opsætningen af min pc kørte trådløs på den, indtil jeg valgte, at den skulle kables til netværket. Jeg kan bare ikke huske hvordan jeg gjorde.
Avatar billede larsini Seniormester
11. august 2013 - 10:51 #14
hvad hedder din extender helt præcist???
Avatar billede casablanca Seniormester
11. august 2013 - 11:03 #15
På æsken står der:

Linksys Wireless
Range Extender N300
Dual Band
Avatar billede larsini Seniormester
11. august 2013 - 11:16 #16
er det denne ???
http://www.linksys.com/en-eu/products/rangeexpanders/RE2000

i mellemtiden:

det korte af det lange er, at extenderen skal meldes ind i dit wifi net og derefter kan du kable fra extender til pc

min extender re1000 også fra linksys kan man installere enten kablet eller trådløst, og jeg gjorde det som sagt trådløst
Avatar billede casablanca Seniormester
11. august 2013 - 11:22 #17
larsini, ja det er den.
Avatar billede kimtheman Novice
11. august 2013 - 11:28 #18
Lige præcis din kræver en trådløs forbindelse. Så du skal have fat i en bærbar med trådløs netkort eller trådløs usb pen eller lign.
Avatar billede kimtheman Novice
11. august 2013 - 11:39 #19
Nej den må kunne uden trådløs enhed.

Prøv at læs på side 56 (eller side 5 under dansk)

http://downloads.linksys.com/downloads/userguide/1224697756059/RE2000_UG_3425-01650B_Web.pdf
Avatar billede larsini Seniormester
11. august 2013 - 12:15 #20
jammen så er det bare at læse

http://gupl.dk/700090/
Avatar billede casablanca Seniormester
11. august 2013 - 12:37 #21
Jeg har pakket det hele sammen og går ned og afleverer skidtet til forhandleren. Problemet er, at jeg kan se driveren til trådløs forbindelse på min pc, ikke virker.

Så fuck det. Jeg kabler hele skidtet i stedet for. Så er jeg ud over genstridige pc-problemer.

Tak for jeres input.

Jeg vil dog oprette et spørgsmål ang. den driver der ikke virker på min pc, så jeg netop kan få den til at køre trådløs. Irriterer mig den ikke virker.
Avatar billede casablanca Seniormester
11. august 2013 - 13:03 #22
lukker tråd