Avatar billede bat1234 Juniormester
09. august 2013 - 14:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hvilken Boot-disk?

Hej,

jeg har en harddisk i en bærbar computer hvor c:-drevet er korrupt. D:-drevet virker dog, og der er nogle data på jeg gerne vil recover.

Jeg efterlyser en boot-disk der gør det nemmest muligt at boote op og kopiere filerne fra D:-drevet ud på en USB-disk. Dvs. helst en Boot-disk der booter op med et grafisk interface, hvis det findes.

Hvilken er den bedste til det lige pt. ?

VH,
Bat.
Avatar billede Blandy Praktikant
09. august 2013 - 14:58 #1
ville det ikke være mere praktisk med et sata/usb kabel hvor du tager disken ud, og fører over på en anden pc? Den er uundværelig hvis en disk er ved at stå af, og den koster kun de 100 . 150 kr.

http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/usb-tilbehoer/usb-2.0-til-sataide-adapter.asp
Avatar billede bat1234 Juniormester
09. august 2013 - 15:01 #2
Blandy: jo, normalt ville det være en god måde. Men her er tale om en bærbar der ikke er nem at åbne, og disken har en speciel connector.
Avatar billede f-arn Guru
09. august 2013 - 15:15 #3
Avatar billede 220661 Ekspert
09. august 2013 - 19:16 #4
Hirens boot cd kunne vel også være en mulighed.
Man kan nemlig starte Mini Xp som er et forenklet styresystem.
Ser typisk sådan ud når den er startet http://fahrurrozi.com/wp-content/uploads/2011/04/mini-windows-XP-hirens.jpg
Under HBCD menu ligger så alle de programmer/værktøjer der også følger med:
http://www.eksperten.dk/guide/1463
10. august 2013 - 02:31 #5
www.eksperten.dk/guide/1463

" Bla. en kørende "Mini XP" med USB support..."
Avatar billede bat1234 Juniormester
26. august 2013 - 20:19 #6
Tak 220661! Hiren's var lige hvad jeg skulle bruge.

Vh,
Bat.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. august 2013 - 16:17 #7
Super. Lægger et svar her.